Wczoraj wieczorem zabawiliśmy w restauracji z bardzo dobrym jedzeniem, kalmary z grilla, różne przystawki no i oczywiście pyszne jak zwykle sashimi. Więc dzisiaj pospaliśmy dłużej, ale w planie mamy tylko most w Iwakuni. Nie ma to jak most w Iwakuni w trakcie kwitnięcia sakura, a czekały nas jeszcze inne atrakcje, o których nie wiedzieliśmy z rana. Tramwajem na stację Hiroshima, potem potwornie zatłoczonym pociągiem do Iwakuni. Dzisiaj niedziela, więc Japończycy odpoczywają i zwiedzają, dlatego taki tłok. Ale prawie wszyscy wysiedli na stacji Miyajima guchi, skąd płynie prom na wyspę Miyajima. My tam pojedziemy jutro, jak nie będzie tłoku. Po drodze na dworcu widzieliśmy stoiska z owocami morza i rybami, mniam …

Zanim dojechaliśmy do Iwakuni po drodze mijamy przemysłowy okręg, a tam fabryka wystająca z morza. Co za kontrast.

Most w Iwakuni jest bajkowy, po rzece pływają dżonki, mnóstwo Japończyków i trochę turystów, wszyscy robią pikniki.

Okazało się, że trafiliśmy na ćwiczenia regimentu samurajów, którzy strzelali z karabinów. Potem można było sobie zrobić z nimi zdjęcia. Za to Japończycy zaczepiali teścia, który miał czapkę z napisem Polska i chcieli sobie z nim zrobić zdjęcia. Jak widać dla jednych atrakcją jest samuraj, dla innych polski dziadek w czerwonej czapce.

Na lunch poszliśmy do prawdziwego wypasionego ryokanu i zjedliśmy tradycyjny japoński obiad. Było pyszne, a czasami dziwne, ale smaków nie da się opisać bo takich u nas po prostu nie ma. Kosztuje stówę. Do tego na zdjęciu dochodzą jeszcze dwie zupy.

Z serii dziwnych napisów w Japonii dzisiaj mam tablicę która ostrzega przed dymem tytoniowym i innymi niebezpieczeństwami.

I drugi, konia z rzędem temu kto zgadnie o co chodzi.

Byłem w wielu krajach Azji i zawsze zdumiewa mnie intensywność życia, ciągły ruch, wiele sklepów, bardzo wiele osób, często olbrzymi tłok. To demografia, w ciągu 20-30 lat centrum świata będzie w Azji, Europa stanie się turystycznym skansenem. Dla ludzi bogatych Europa będzie przyjemnym miejscem do życia, dla biednych i starych to będzie piekło.