Serwis, Noblista i Druga prędkość kosmiczna
Prawdopodobnie dzisiaj wieczorem mój blog będzie przenoszony na nowszą wersję WordPress’a, więc może być przez kilka godzin nieczynny.
W czwartek ukaże się mój cotygodniowy felieton w Dzienniku Gazecie Prawnej pod tytułem “Spotkanie z Noblistą”, w którym przedstawiam moje przemyślenia po spotkaniu z Muhammadem Yunusem, twórcą Grameen banku. Poniżej fragment:
“Noblista twierdzi, że świat znalazł się w kryzysie, a skala zepsucia jest tak duża, że nie da się tego naprawić, szkoda czasu. Dlatego postuluje wspólne stworzenie wizji nowego świata naszych marzeń, który będzie lepszy. W starym świecie motywem działania ludzi był pieniądz, co prowadziło co wielu patologii i kryzysów. W nowym świecie motorem działania powinno być dążenie do realizacji marzeń, nawet tych które dzisiaj wydają się niemożliwe do realizacji. Aby otworzyć umysły słuchaczy na jego idee podał przykład. Obecnie bezrobocie jest wielkim problemem, nawet z bogatych krajach. Szczególnie wśród młodych ludzi, na przykład w Hiszpanii wynosi prawie 50 procent. W nowym świecie każdy będzie miał pracę, bezrobocie będzie nieznanym słowem. Bo czy ktoś widział bezrobotną wronę, albo bezrobotnego psa czy kota. A skoro po wielu tysiącach lat ewolucji, człowiek stał się najbardziej rozwiniętym ssakiem na ziemi, najmądrzejszym, to dlaczego nie miałby sobie poradzić z bezrobociem o wiele lepiej niż bardziej prymitywne od nas zwierzęta. Trzeba stworzyć taki system gospodarczy, w którym z definicji każdy będzie miał możliwość wykorzystania swoich umiejętności. Każdy będziemy miał pracę, a skoro tak, to w takim świecie nie będzie skrajnego ubóstwa.”
W sobotę ukaże się mój cotygodniowy felieton w Rzeczpospolitej, w dodatku Plus/Minus. Nosi tytuł Druga prędkość kosmiczna. Zapraszam do lektury szczególnie osoby pasjonujące się fizyką. Poniżej fragment:
“Nie będę prezentował wzorów, pozostawiam to osobom zainteresowanym pracą magisterską z fizyki finansowej lub ekonofizyki. Natomiast zwracam uwagę, że rynki finansowe reagują ekstatycznie na dane pokazujące, że być może recesja we Włoszech czy Hiszpanii nie będzie tak głęboka jak przewidywano. Rynki i analitycy, podobnie jak w 2008 roku, nie rozumieją, że nie chodzi o to, aby odpalić silniki i unieść się nad powierzchnią planty Megakryzys na jakiś czas. Gra toczy się o osiągnięcie drugiej prędkości kosmicznej. Z moich prostych wyliczeń wynika, że w 2013 roku żaden z krajów PIGS nie będzie miał technicznej możliwości uzyskania takiej prędkości, bo masa planety Megakryzys stanie się zbyt duża.”
Jakiś czas temu ukazał się mój dłuższy tekst w Uważam Rze pt. EURozwód w patologicznej rodzinie.




















159 responses to "Serwis, Noblista i Druga prędkość kosmiczna"
POZOSTAŁO JUŻ NAM TYLKO TO. TRZEBA ZMIENIĆ WŁADZĘ NA LEPSZĄ.
http://www.youtube.com/watch?v=dKhITm9-5TU&feature=related
proponuje zastosownie analogi rownania ciolkowskiego , .. jesli paliwo to EURO a rakieta bedzie skonstruowana opowiednio zeby odrzucac zuzyte czesci .. moze da sie gdzies podleciec. .. potem juz tylko spagetyfikacja
http://gadzetomania.pl/2010/01/26/co-sie-stanie-z-twoim-cialem-jezeli-wpadniesz-do-czarnej-dziury
Ale system o którym mówił Muhammad Yunus już został stworzony i nazywa się socjalizm. Każda osoba miała w nim pracę, każdy realizował swoje marzenia i oczywiście te najważniejsze marzenia społeczne.
Bezrobotnej wrony nikt nie widział bo wrona która nie potrafi zapewnić sama sobie bytu zdycha z głodu. Nie spotkałem się nigdy z systemem redystrybucji znalezionego pożywienia prowadzonego przez pratki. Jestem ciekaw jak ten fakt Pan Muhammad połączyłby z potrzebą likwidacji skrajnej biedy, która powinna stać się celem całej ludzkości.
Skoro nie będzie ubóstwa to po co się wysilać by zrobić coś co pomoze nam sie wyrwać z ubóstwa.
Panie Yunus my Biała Rasa nie przyjmiemy hinduskiego modelu kastowego. Niech pan to zrozumie. Ludzkość aby się rozwijać POTRZEBUJE RYZYKA !!! i NIEDOSTATKU !!!
Is that clear ???
Gwoli ścisłości, to też jestem zwolennikiem takiego kryzysu, że pieniądz przestanie istnieć, a w związku z tym przestanie rządzić światem. No, ale to tylko moje skromne marzenia.
I za takie pieprzenie dali mu Nobla?
Poczytałem o tym banku trochę, 150% oprocentowanie dla biednych.
To jest dopiero dymanko, lepiej niż masze Tuski.
@ ixi
To tak jak Nobel Pokojowy dla Obamy ktory rozpoczął w czasie swojej kadencji 3 wojny i 2 kontynuował.
@AS idą inne czasy
Kiedyś do kopania rowu potrzeba było iluś tam robotników, dziś wystarczy koparka i jej operator. Za jakiś czas maszyny zastąpią ludzi w większości prac i pojawi się problem co z tymi 7 miliardami zrobić. Pewnie powstaną ogromne gospodarstwa rolne (w stylu kołchozów) gdzie będzie sobie rosła piękna kukurydza GMO od Monsanto, całość obsługiwana przez automaty i komputery, i ludzie będą dostawać bony na codzienną porcję manny. Praca będzie przywilejem. Powstanie elitarna kasta mająca dostęp do wszystkiego, także zdrowia bo postęp medycyny będzie ogromny i szary lud dla którego władcy świata tego wszystkiego poskąpią. W ogóle człowiek jako taki będzie sam siebie udoskonalał poprzez inżynierię genetyczną i może się zdarzyć że ci udoskonaleni, z lepsza inteligencją, uznają że reszta to zwykłe zwierzęta. Oczywiście to jeden z wariantów ale będzie na pewno ciekawie i inaczej niż teraz, konkurencja, chciwość itp już nie będą nakręcać postępu a raczej komputery kwantowe i wyobraźnia ludzi majacych do nich dostęp.
@ ixi
@ AS
Bo nasz noblista naczytał się Marxa. Ja braci Marx w dzieciństwie oglądałem, zatem należą mi się trzy noble.
Na prawdę? Komuniści dostaję nagrody nobla? Zwierzęta jak nie umieją sobie poradzić, to zdychają z głodu. Niestety, ale załamałem się czytając to. Skąd się biorą tacy ludzie. Przecież to właśnie fakt, ze nie pieniądz rządzi gospodarką, a oderwane od rzeczywistości decyzje różnej maści urzędników, polityków i bankierów są powodem większości kryzysów XX wieku. Z resztą niezależnie od tego, czy ktoś się z tym zgadza, czy nie, fakt pozostaje faktem. Świat zwierząt to nie jest koncepcja człowieka natury wylansowana przez JJ Rousseau – czyli same Kubusie Puchatki z autyzmem, które beztrosko podążają za miodkiem. Świat zwierząt to codzienna walka o przetrwanie pomiędzy jednostkami o różnym stopniu zaradności, którą jedni wygrywają, a inni giną, lub są zmuszeni opuścić na przykład korzystniejsze żerowisko. Czysty kapitalizm można by powiedzieć. W zasadzie więc nawet się zgadzam z tym panem, powróćmy do zwierzęcych metod ‘dzikiego’ kapitalizmu, rodem z XIX wieku. Bezrobocia też wtedy nie będzie, jak w Malezji – kto będzie chciał będzie pracował, za tyle za ile jego praca zostanie na rynku wyceniona, ale likwidacja ryzyka życiowego i ubóstwa raczej od tego nie nastąpi, a likwidacja pieniądza w tym na pewno nie pomoże.
Dzisiaj na świecie mamy do czynienia ze zwykłym modelem gospodarczym typu SFS.
Jest to system powodujący koncentrację zasobów, gospodarka rynkowa nie należy do społeczeństwa tylko do wielkich korporacji. Tu tkwi problem a nie w tym , czy koncentrujemy się na pieniądzu , czy na tym co mamy zrobić.
Polecam zapoznanie się z modelem SFS opisującym dobrze wszystkie tego typu zależności gospodarcze. SFS jest to skrót , pochodzi z języka angielskiego- Shmondacs Finance Systems, na polski można to przetłumaczyć jako szmondacki model finansowo-gospodarczy.
@ Rob3rt
“Pianola” Kurta Vonneguta, mój ulubiony pisarz. Myślę jednak, że futurologią nie należy się przejmować. Te same wizje miał Karol Marks, być może miał rację, ale ludzka wyobraźnia jest zbyt płytka, by sięgać w przyszłość tak daleko.
Jeździ po świecie i wygaduje takie dyrdymały
Dobrze być noblistą.
@ Rob3rt
Ned Ludd też tak mówił jak Ty i nie miał racji.
Wszystko co napisałeś nie pokrywa się z życiem ponieważ ludzie zwolnieni z pracy kopania rowów przenosza sie do fabryk tego czego akurat potrzeba. Taki jest mechanizm i nie gadaj że nie działa skoro od 200 lat działa on idealnie.
Luddyzm to fałszywa teoria – nie daj się jej. Przemyśl jeszcze raz co pisałeś. To nie działa.
Byłem na wczorajszym spotkaniu z Noblistą. Bardzo inspirujące spotkanie! Napiszę bardzo krótko w punktach wnioski jakie nasuwają mi się po tym spotkaniu i może kogoś one zainspirują:
1) Najważniejszy w firmie jest człowiek nie zysk.
2) Cytat Noblisty: “Codziennie rano po przebudzeniu powtarzać sobie: Komu ja mogę dać pracę, a nie myśleć kto może mi ją dać” ?
3) Budować firmę i dawać zatrudnienie można w każdym systemie, nie chodzi o system ale o nasze podejście do sprawy.
4) Jeżeli zakładając firmę będziesz skupiony na zysku – to zła droga. Skupić się trzeba na budzeniu kreatywności osób, które zatrudniasz. Im więcej pobudzisz kreatywności pracowników tym większa szansa rozwoju firmy. Bo (jeszcze raz powtórzę) chodzi o rozwój ludzi a nie o zysk!
5) Nie oczekiwać od Rządu pomocy ani zmiany systemu – takie myślenie jest dobre dla tych co lubią czekać, można czekać do sędziwego wieku, a czas płynie…
6) Młode pokolenie posiada ogromny potencjał intuicji informatycznej, należy z tego koniecznie korzystać. Żyjemy przecież w czasach informatyzacji.
7) Tworzyć własną kulturę opartą na: ludziach, współpracy i zaufaniu, nie na pieniądzu.
– pozdrawiam serdecznie!
“pieniądz przestanie istnieć” – niestety, alternatywą dla pieniądza jest barter. Nie wiem jak Pan, ale ja nie mam chęci latać od piekarza, szewca, rolnika itd. i oferować mu swoje usługi w zamian za chleb, buty czy jajka. Marnie to widzę, bo jestem informatykiem i nie jestem pewien, czy szewc ma chociaż komputer i czy akurat ten szewc będzie wtedy potrzebował moich usług, kiedy ja będę potrzebował butów
I pewnie z tego powodu znowu zacząłbym się rozglądać za jakimś najłatwiejszym do zbycia towarem w okolicy, czyli czymś, co mogłoby być pieniądzem
Inna sprawa, że pieniądz (jeśli można w ogóle nazwać tak te świstki papieru bez pokrycia) został tak zepsuty przez władzę, że może najwyższy czas pozwolić ludziom na tworzenie własnego wolnorynkowego pieniądza (byle by opartego na zwykłych prawach własności a nie na jakieś złodziejskiej “rezerwie częściowej”).
@ AXE
Ale to nie działa co piszesz.
Kodak, Motorola i Nokia – wielkie korporacje właśnie padają na naszych oczach bo nie dostarczyli nam innowacyjnych produktów.
Zrozum, że BIZNES polega na posiadaniu PRZEWAGI. Dam ci głowe, że jeśli biedak wymyśli coś co da mu PRZEWAGE to wkrótce będzie bogaty (jeśli jest mądry).
@Rob3rt
Co to w ogóle za bzdury. Jakaś filozofia rodem z XIX wieku. Wtedy też maszyna do szybszego sukna sugerowała że praca będzie przywilejem nielicznych. Jednak tak się nie stało. Ciekawe dlaczego…
@marcin
Dzięki, dobrze napisane i oddaje sedno sprawy.
Tu wizje raju na ziemi (bez pieniędzy – co generalnie popieram), a tymczasem zasysa nas piąta fala hossy, czas łapać akcje póki jeszcze tanio
http://na-plus.blogspot.com/2012/02/amerykanie-pyna-na-5-fali.html
@AS
Co nie działa? Sugerujesz , że w obecnej globalnej gospodarce mamy do czynienia z rozdrobnionym kapitałem ?
No oczywiście , że biznes polega na posiadaniu przewagi, jedną z budowania takich przewag jest integracja pionowa, korporacjom wychodzi to najlepiej.
Nie zawsze , tak jest , jak mówisz z tym biedakiem, innowacja to nie wszystko, trzeba brać pod uwagę jeszcze bariery wejścia do biznesu. Potrzeby kapitałowe, ekonomia skali w branży elektronicznej , skutecznie tamują powstawanie nowych firm elektronicznych, choćby .
BTP 10y- 5.67% , prosimy o komentarz…
@ marcin
Jeśli “najważniejsze w firmie jest człowiek” masz na myśli finalnego konsumenta to zgoda, ale jeśli masz na mysli pracownika to to głupota i nie bedzie to działać w praktyce.
Co nie działa ? Sugerujesz , że globalna gospodarka nie opiera się na potężnych korporacjach ? Spójrz choćby na firmę Monsanto, która wprowadza trującą żywność na rynki całego świata, jej budżet jest większy od budżetu Polski.
No biznes polega na budowaniu przewagi, korporacje budują swoją przewagę poprzez integrację pionową, tworząc bardzo mocne bariery wejścia na rynek.
Pomysł w dzisiejszych czasach na biznes , to nie wszystko, trzeba jeszcze mieć kapitał, żeby choćby zacząć produkcję w ogromnej skali, co tyczy się przemysłu elektronicznego np.
@ixi, mam taką teorię spiskową, że na podobne “pieprzenie” można sobie pozwolić dopiero PO otrzymaniu Nobla …
@ AXE
Nieprawda, globalna gospodarka opiera sie na setkach milionów drobnych firm i na konsumentach a nie na korporacjach. Błagam się zejdz z tej fałszywej drogi i nie marnuj czasu na niedziałające teorie.
Drogi autorze bloga -
jak Pan skomentuje coraz niższe rentowności obligacji państw Euro, w kontekście planowanej kolejnej transzy LTRO – podobno może byc nawet bilion Euro_
A co jeśli za pół roku będzie kolejna transza LTRO za 2 biliony Euro?
Niech Pan wreszcie się odniesie do sytuacji styczniowej bo zamilkł Pan kiedy sytuacja się dynamicznie zmienia.
kiedy skończy się zwała na dolarze i Euro, jakies przewidywania?
@AS
Doucz się gamoniu ? Świat należy do korporacji, a szczególnie już sektor finansowy, gdzie przepływy pieniężne mają decydujący wpływ na losy gospodarek. Za dużo oglądasz telewizji i słuchasz głupich polityków, dlatego nie wiesz , co dzieje się na świecie.
Jest system gdzie każdy ma prace: to kapitalizm, zlikwidujmy płacę minimalną, zlikwidujmy ograniczenia biznesu, zlikwidujmy obciążenia pracy… Będą do nas zjeżdżać z zagranicy… Kapitalizm zatrudnia dowolną liczbę pracy…
LTRO, 1. 1,5 trln – wow banki maja teraz full cashu, czyli jest ok:)
2. 250bln – wow banki wcale nie potrzebuja cashu, czyli jest ok:)
pierwsze LTRO bylo wazne, malo ludzi wyczailo co z tego bedzie, a co jest to widac, zarowno po yieldach jak i indeksach, teraz to temat ograny, i masy ciekawi ile bedzie, osobiscie obstawiam jak barclays- 300bln, to glowny gracz w europie wiec pewnie wiedza, tymczasem miski znowu baty:)
\Znany izraelski historyk wojskowości Martin van Creveld powiedział, że Izrael w jeden przepiękny dzień może być zmuszony do zniszczenia europejskiego kontynentu przy użyciu wszystkich rodzajów broni włącznie ze swoimi zasobami jądrowymi, jeśli odczuje zbliżanie się końca swojego państwa, podkreślając jednocześnie, że Izrael uważa Europę za wrogi cel.
Mówiło się o tym w wywiadzie dla dziennikarzy przeprowadzonym na falach 7 programu żydowskiego Radia i było przetłumaczone w środę na język arabski przez informacyjno – analityczne i badawcze Centrum Prasowe.
\Mamy setki bojowych głowic jądrowych i rakiet, które mogą osiągać różne cele w sercu kontynentu europejskiego, w tej liczbie cele usytuowane dalej od Rzymu, stolicy Włoch\ – powiedział Creveld, dodając, że większość stolic europejskich będzie najodpowiedniejszym celem dla sił lotniczych Izraela.
Izraelski historyk potwierdził zdolność Izraela do zniszczenia całego świata jeśli Izrael poczuje, że jest skazany na zniknięcie.
Co się tyczy Palestyńczyków, powiedział historyk, to Izrael obecnie realizuje konkretną strategię w oparciu o masową deportację narodu palestyńskiego i ma zamiar wygnać wszystkich Palestyńczyków bez wyjątku, a znajduje się teraz w oczekiwaniu na odpowiedni moment, żeby dokonać tego czynu.
\Dwa lata temu tylko 7-8% Izraelczyków popierało to rozwiązanie w stosunku do Palestyńczyków, dwa miesiące temu ten wskaźnik zwiększył się do 33% a dzisiaj według badań ankietowych przeprowadzonych przez Instytut Gallupa wskaźnik ten wzrósł do 55%\ – zauważył Creveld.
Historyk podkreślił, że Izrael powinien wykorzystać dowolny incydent, który da mu doskonałą możliwość wypędzenia Palestyńczyków, na przykład tak jak to miało miejsce w czasie rzezi w Deir Yassin w 1948 roku (o tym wydarzeniu można przeczytać w Wikipedii – autor).
Odpowiadając na pytanie o to czy Izrael nie żywi obaw, że będzie uważany za państwo zbójeckie w przypadku wypędzenia Palestyńczyków, odpowiedział on: \Izrael jest państwem, które nie przejmuje się tym co inni o nim mówią a wy powinniście pamiętać słowa byłego ministra obrony Mosze Dajana, kiedy powiedział on: \Izrael powinien zachowywać się jak wściekły pies żeby wyglądać niebezpiecznie w oczach innych i nie powinien być państwem, któremu można wyrządzić szkodę\.
@ AXE
A ile Polska ma takich dużych globalnych firm.
Odpowiedź : zero , nie ma nawet średnio dużych i to po ponad 20 latach od rozpoczęcia transformacji nasz kapitał nie wytworzył niemal żadnej poważnej globalnej firmy.
Panie Gospodarzu i Współkomentatorzy,
Kapitalizm vs. marsim; pieniądz vs. barter; ryzyko z niedostatkiem vs. brak motywacji to brzmi dla mnie logicznie i odpowiada sposobowi patrzenia na świat z podręczników szkolnych.
Muhammad Yunus zaprosił nas wczoraj do spojrzenia na nasze życie w nowym paradygmacie. Moim zdaniem tego co się teraz dzieje, nie opisują podręczniki i szkoda czasu na szukanie tam odpowiedzi.
Yunus zachęca by spojrzeć na problem jaki chcę rozwiązać i zbudować biznes wokół tego rozwiązania. Czyli samemu stać się częścią rozwiązania. Tu i teraz. W Polsce w roku 2012.
Yunus rozwiązuje problemy, które jemu leżały na sercu, rozwiązuje według swoich wizji w miejscu, gdzie żyje.
Koledzy, zatem do dzieła! Jaki problem leży mi na sercu? Jak go rozwiązać zgodnie z moimi wartościami i z moją wizją biznesu? Think globally, act locally!
@Radek
No nie mamy, bo sprzedaliśmy cały majątek innym globalnym korporacjom.
To co szkodzi gospodarkom , to właśnie koncentracja kapitału. Najbardziej zdekoncentrowaną gospodarkę stworzyło RFN po wojnie, dorobek ten jest oczywiście pod rządami socjalistów rozmywany, ale przecież jeszcze dziś mówi się o potędze niemieckiej ekonomii. Niemcy mają najlepszą gospodarkę w Europie, bo jest tam najwięcej małych i średnich firm, czyli jest najwięcej zasobów w rękach społeczeństwa i to tworzy dobrobyt.
@Radek
Polska nie ma swoich globalnych dużych firm,co nie oznacza, że w Polsce jest masa małych i średnich firm, Polska została wykupiona przez inne globalne firmy.
Najmniej skoncentrowany kapitał ma w Europie , niemiecka gospodarka, mają największą liczbę małych i średnich firm w porównaniu do reszty Europy. To jest to co, pozostało im jeszcze po cudzie gospodarczym stworzonym przez Ludwika Erharda. Mimo już tylu lat rozmywania przez socjalistów niemieckiej ekonomii , Niemcy jeszcze dziś uchodzą za najpotężniejszą gospodarkę Europy, właśnie dzięki najmniejszemu skoncentrowaniu zasobów i posiadaniu ich przez większy odsetek społeczeństwa.
\Dwa lata temu tylko 7-8% Izraelczyków popierało to rozwiązanie w stosunku do Palestyńczyków, dwa miesiące temu ten wskaźnik zwiększył się do 33% a dzisiaj według badań ankietowych przeprowadzonych przez Instytut Gallupa wskaźnik ten wzrósł do 55% – zauważył Creveld.\
@atomek0 skąd ten informacje? możesz podrzucić jakiś link
@Radek
DYRDYMAŁY pana Radka !!!
“Jest system gdzie każdy ma prace: to kapitalizm, zlikwidujmy płacę minimalną, zlikwidujmy ograniczenia biznesu, zlikwidujmy obciążenia pracy… Będą do nas zjeżdżać z zagranicy… Kapitalizm zatrudnia dowolną liczbę pracy”
Brednie do potegi !
Cywilizacja pracy odchodzi w niebyt.
Będzie cywilizacja zajęcia a nie pracy.
Daleko posunieta automatyzacja i komputeryzacja (nowoczesny kapitalizm !)
spowodowała że już teraz ponad 80 % ludzi obecnie pracujących
jest zbędna !!!
W przemyśle obecnie pracuje na Zachodzie ułamek procenta ludz ( To jest problem a nie wypisywac dyrdymały
panie Radek !!!!
Ok, artykuły lecą jeden za drugim, co jeden to bardziej kwiecisty, tylko coraz bardziej oderwane od rzeczywistości. Wizja fikcja, to po co pisać?
moze gospodarz napisze co mysli o 1.2000, czy i dlaczego SNB polegnie:) ??
@No dobra
Akurat nie mój wpis !
@sceptycy
mamy barierę komunikacyjną. Przykład. Mamy kolosalne problemy z korkami w miastach, narzekamy żeby rząd albo samorząd coś zrobił, bo na co płacimy w końcu te podatki. Profesor Yunus mówi: nie liczcie na rząd, niech grupa młodych ludzi założy firmę i wykorzysta nowe technologie mobilne żeby rozwiązać ten problem.
U Yunusa jest więcej rynku niż obecnie na świecie. Jego Grameen bank wyparł rząd z wielu form działania które są u nas na porządku dziennym. U nas rząd daje rybę (zasiłki) a Grameen dawał wędki.
dolar 3,16 zł i leci
CZEKAMY NA KOMENTARZ OD 2 TYGODNI DROGI DOKTORZE
Wyobraźmy sobie nowy, lepszy świat, w którym słowo korek (komunikacyjny) nie istnieje, bo ich nie ma. Wykorzystajmy wiedzę młodego pokolenia żeby tę wizję zrealizować. Jak sobie tego nie wyobrazimy i będziemy działać to korki zawsze będą.
@ do fanów braku pieniądza (papierowego)
Jak zlikwidują papierowe pieniądze i wprowadzą płatności wyłącznie przez kartę stracisz resztkę wolności którą jeszcze masz. Z pozoru wygląda to na ułatwienie a za 20 lat będzie jak w matrix’sie.
Chiny podobno rozważają połączenie yuan’a ze złotem i srebrem więc powstał by w długiej perspektywie nowy światowy pieniądz o realnej wartości.
@rybiński
“…U nas rząd daje zasiłki …”
Pan chyba żartuje . W Polsce nie ma żadnych zasiłków.
600 zł brutto przez 6 miesiecy dla bezrobotnego a potem
zęby w ścianę.
Jest pan w niektórych sprawach niezorientowany !
Ja mam pomysł na problemy komunikacyjne, ale boje się, że SFS mnie wykończy. Rozgryzłem starą nazistowską technologię antygrawitacyjną, opartą na wirach rtęci, drogi nie byłyby potrzebne, latalibyśmy wszyscy , gdzie popadnie i bez benzyny. Tylko ten SFS, odpowiedzialny również za opóźnianie postępu i postarzanie produktów.
@jazda
Zachód nie pozwoli aby ich waluty były drogie. Wtedy ich eksport
byłby mało opłacalny !
mial byc gieldowy armagedon, a wyglada na hosse…
mniejsza o powody, moim skromnym zdaniem CI ktorzy mieli wiedziec o QE3 i nieformalnym QE z EBC wiedzieli od pazdziernika, a zaczeli kupowac jak szaleni, dolaczyli zamykajacy krotkie pozycji i jak jest widac… tylko jak dlugo ???
nie moze byc wzrostow po katem 75 % w nieskonczonosc…
@tomi
Człowiek w kapitalizmie nie jest wolny bo 99,8 % ludzi
są pracownikami najemnymi która pracuje na garstkę wielkokapitalistycznej burżuazji !
PRACOWNIK NAJEMNY NIE JEST CZŁOWIEKIEM WOLNYM !!!
@ Świadomy
Jest dwóch Radków więc ja jestem teraz dla odróżnienia Radosław.
To nie ja wypisałem aby zlikwidować płace minimalną.
Ale do rzeczy w Niemczech w przemyśle nie pracuje ułamek ludzi a o wiele więcej.
Np. w takich landach jak Badenia-Wirtembergia czy Bawaria w przemyśle pracuje około 40 % zatrudnionych i jednocześnie są to landy najbogatsze w Nemczech.
Bezrobocie wynosi tam niewiele ponad 3%.
Niemcy postawiły na przemysł i dobrze na tym wyszły , automatyzacja częściowo tylko wypiera pracę ludzką z przemysłu , nigdy nie wyprze jej całkowicie.
Poza tym mniejsze zapotrzebowanie w przemyśle na siłę roboczą można złagodzić dużą koncentracją kapitału na określonym obszarze a taka występuje w tych dwóch landach.
@Radosław
Dziękuję bardzo że pan przyznał mi rację.
Pisałem że na Zachodzie obecnie pracuje < 1 % ludzi w przemyśle
a nie w Niemczech. O ile wiem to Niemcy są zaliczane do Zachodu w przeciwieństwie do Polski .
Nie wiem ile dokładnie pracuje w Niemczech ludzi w przemysle ale
te 40 % (o ile to prawda ) to na ograniczonym obszarze Niemiec a nie w całych Niemczech !!! Poadto jak pan wie to Niemcy są lokomotywą Europy przede wszystkim dzięki wyjątkowo dobrze rozwiniętemu przemysłowi (praktycznie Niemcy zajmują pierwsze miejsce na świecie w ten sposób redukując miejsca pracy w przemysłach innych krajów) .
Pański Cytat !
"…automatyzacja częściowo tylko wypiera pracę ludzką z przemysłu.."
Nie częścio tylko w bardzo wysokim stopniu . Mamy XXI wiek
a nie XIX w którym zresztą w wyniku rozwoju kapitalizmu następowała koncentracja kapitału. Pisał o tym już Marks.
A w ogóle koncentracja powoduje redukcje miejsc pracy (patrz Polska !)
A tymczasem dolar jest po 3,17
)
Czyli co kupowac i czekac na 5zl
haha
Najlepszym rozwiązaniem dla świata byłaby nacjonalizacja skoncentrowanych majątków lub też zmuszenie innym sposobem żydowskich przyjaciół do produkowania za darmo dla ludności, drogą wprowadzenia automatyzacji produkcji. Przecież całkowita automatyzacja była możliwa i ponad dekadę temu, teraz można to zrobić jeszcze lepiej , bo łącznie z dostarczaniem surowców , transportem do odbiorcy końcowego. W internecie pokazane są wojskowe wersje autonomicznych pojazdów, które bez udziału człowieka mogą dojechać z punktu a do b , przez bardzo wymagający teren.
Także nowy samochód każdy z nas co 5 lat powinien mieć od państwa za darmo a nie wyszarpując sobie bebechy własną tyrą ponad siły.
P.S. Być może dobrym pomysłem , byłoby założenie jakiejś Polskiej Partii Nierobów, która mogłaby takie postulaty , przed szerszym gremium , jako program przedstawiać, żeby u ludzi wyrobić odpowiednie nastawienie ku pozytywnym zmianom a nie pracy do 75 roku życia ponad siły, jak chce Balcerowicz .
@AXE
Socjalizm jest koniecznością !
Pisał i mówił o tym prof Schaff . twierdząc
że socjalizm zastąpi kapitalizm choć nowy
system nie będzie musiał się nazwywać socjalizmem .
@Świadomy
To co jest na świecie to nie jest kapitalizm to jest wynaturzony żydowski twór finansowy, wspierający oligarchiczne układy, choćby poprzez system pieniądza nie mającego pokrycia w kruszcu, którego podaż rośnie w potęgowym tempie. Za pomocą takiego pieniądza koncentrowane są kapitały i wywoływane kryzys ogołacające ludność z majątków na rzecz bankierów.
System pieniądza kruszcowego jest bardziej odporny na manipulacje i przekierowywanie zasobów na wojny.
Ludwik Erhard w Niemczech po wojnie stworzył społeczną gospodarkę rynkową, stwarzającą warunki do powstawania małych i średnich firm.
Gdzie masz w Polsce kapitalizm przy 850 000 urzędników , za komuny było ich 150 000 a to był przecież początek socjalizmu , gdyż teraz mamy jego bardziej rozwiniętą formę i coraz większy brak perspektyw, gdyż znajdujemy się w nieustannym kryzysie, który cechuje przecież gospodarkę socjalistyczną. Kapitalizm to wolność a nie zniewolenie.
re korki , jedno proste rozwiazanie – home office .. jaka oszczednosc paliwa . commitment kobiet co maja male dzieci .. i miej frustracji dla tych comusza gdzies w korkach dojachac .. to jest wpalni dostpne .. paru managerow po prostu musis zreformatowac czapki
@świadomy
Na Białorusi jest jeszcze mniejsze bezrobocie niż w Bawarii. Wszyscy mają pracę. Choćby w autobusach miejskich – nie wprowadza się automatycznych jakowychś biletów za przejazd, tylko w każdym autobusie pracuje pani kasjerka-sprzedawca biletów!! Nie ma tyle automatyzacji!! Wszyscy mają pracę!! Bezrobocie jest rzędu 1-1,6%!!!! Brawo!!!
P.S. Średnia pensja na Białorusi – stokilkadziesiąt dolarów na miesiąć. A po ich cenach – zarabiają jeden chleb na godzinę pracy!! Lub mniej niż pół litra benzyny (na godzinę pracy przy ich cenach!!)
@AXE
Po pierwsze !
Kapitalizm to wolność – owszem ale dla garstki wielkokapitalistycznej burżuazji
która skoncentrowała większość majątku we własnych rękach.
Po drugie
Parytet złota ? To absurd !
Nie ma tyle złota na świecie w zasobach aby miało pokrycie w produkowanych dobrach.
Gdyby wprowadzono ten pomysł to nastapiła by recesja na nieowybrażalną skalę.
Ponadto złoto posiadają tylko Chiny , Rosja i RPA i to one trzymały by w szachu cały świat a na to chyba żaden kraj nie zgodziłby się.
Po trzecie
Nie wie sz co oznacza słowo socjalizm
Chyba że masz na myśli Socjalizm konserwatywny, czyli burżuazyjny
Cytat z Manifestu komunistycznego Marksa I Engelsa
Socjalizm konserwatywny, czyli burżuazyjny
Pewna część burżuazji pragnie zaradzić niedomaganiem społecznym, aby utrwalić istnienie społeczeństwa burżuazyjnego.
Należą do niej ekonomiści, filantropowie, głosiciele humanitaryzmu, ulepszyciele położenia klas pracujących, organizatorzy dobroczynności, opiekunowie zwierząt, założyciele towarzystw wstrzemięźliwości, pokątni reformatorzy najrozmaitszego gatunku. Nawet całe systemy tworzone były z tego burżuazyjnego socjalizmu.
Jako przykład przytoczymy „Filozofię nędzy” Proudhona:
Socjalistyczni burżua chcą zachować warunki bytu nowoczesnego społeczeństwa bez wynikających stąd nieuchronnych walk i niebezpieczeństw. Chcą społeczeństwa obecnego bez rewolucjonizujących i rozkładających je czynników. Chcą burżuazji bez proletariatu. Burżuazja wyobraża sobie świat, w którym rządzi, oczywiście jako najlepszy ze światów. Burżuazyjny socjalizm rozwija to pocieszające wyobrażenie w mniej lub bardziej całkowity system. Kiedy wzywa on proletariat, by urzeczywistnił jego system i wkroczył do nowej Jerozolimy, to żąda w gruncie rzeczy tylko tego, by proletariat pozostał w dzisiejszym społeczeństwie, lecz wyzbył się swych nienawistnych o nim pojęć.
Inna, mniej systematyczna, ale bardziej praktyczna forma tego socjalizmu usiłowała odstręczyć klasę robotniczą od wszelkiego ruchu rewolucyjnego za pomocą dowodzeń, że nie taka lub inna zmiana polityczna, lecz jedynie zmiana materialnych warunków bytu, stosunków ekonomicznych, może przynieść jej korzyść. Ale przez zmianę materialnych warunków bytu socjalizm ten rozumie bynajmniej nie zniesienie burżuazyjnych stosunków produkcji, możliwe do urzeczywistnienia tylko na drodze rewolucyjnej, lecz ulepszenia administracyjne, dokonujące się na gruncie tych stosunków produkcji, a więc nie zmieniające nic w stosunkach między kapitałem a pracą najemną, i w najlepszym wypadku zmniejszające tylko koszty panowania burżuazji i upraszczające jej gospodarkę państwową.
Socjalizm burżuazyjny osiąga najwłaściwszy wyraz dopiero wówczas, gdy staje się figurą czysto retoryczną.
Wolny handel! – w interesie klasy pracującej; cła ochronne! – w interesie klasy pracującej; cele więzienne! – w interesie klasy pracującej. Oto ostatnie słowo – jedynie szczere słowo – socjalizmu burżuazyjnego.
Socjalizm burżuazji polega właśnie na twierdzeniu, że burżua są burżua – w interesie klasy pracującej.
@Kazimierz S.
Taki pan mądry to w jaki sposób chce pan zlikwidować bezrobocie ?
Zainicjujmy prąd młodego pokolenia. Niech ten blog będzie kolebka czegoś nowego, lepszego. Tyle jest energii w nas. Nie marnujmy jej na narzekanie. Brakuje tylko autorytetów, które będą mieć odwagę to zapoczątkować.
Gratuluje – kupiliście drogie dolary i euro a teraz co? Teraz zajmujecie się nowym porządkiem świata, analizując jak to jest bez pieniędzy. W nowym świecie bez pieniędzy będą lekarze? Kto poda rękę inwalidzie? Pieniądze i władza zawsze były i będą. Autor bloga na pewno nie ma złych intencji ale chyba nie zdaje sobie sprawy jaki ma na ogromny wpływ na was i pomyślcie trochę zanim znowu wycofacie swoje oszczędności z banków i kupicie walutę na górce – a sprzedacie zapewne zaraz przed kolejną falą zwyżkową, jak to w życiu bywa
PROSIMY O KOMENTARZ CZY PODTRZYMUJE PAN PROGNOZE CZY MOŻE COŚ SIĘ ZMIENIŁO W SKALI MAKRO ?
cytat z dr Rybińskiego z grudnia 2011 roku:
“Ale w porównaniu z tym co nas czeka w 2012 roku, to 2009 będzie się wydawał bardzo przyjemnym wspomnieniem. Przypomnę moje prognozy, wzrost gospodarczy między 0 a 2%, bezrobocie może sięgnąć 15%, dolar i euro powyżej 5 złotych, frank powyżej 4 złotych. WIG20 spadnie do poziomu trzycyfrowego, wyceniając recesję która na uderzy w 2013 roku. W 2013 roju będziemy z kolei bardzo mile wspominać 2012.
Na koniec roku mamy garść informacji zapowiadających 2012. Deficyt budżetowy w Hiszpanii wyniósł 8% PKB, o 2 proc. więcej niż prognozowano, to czyni cel 4.4% na 2012 rok nierealnym, będzie ponad 7% i masakra na rynku obligacji w Hiszpanii. W Chinach po raz kolejny PMI był poniżej 50 punktów, sygnalizując recesję w chińskim przemyśle, na razie płytką. Bracia od szklanki zmasakrowali swój bank centralny, MFW odetnie ich od kroplówki i mogą zbankrutować jeszcze przed Hiszpanią i Włochami. Forint spadnie w przepaść i zabierze ze sobą złotego. Oprocentowanie włoskich obligacji 10-letnich kończy rok na poziomie 7,1%, zapowiadając tragedię w styczniu, mimo odpalenia bankowej bazooki przez SuperMario i mimo interwencji EBC na rynku obligacji.”
Dokladnie prosimy o komentarz!
Bo jak narazie odnosze wrazenie,ze w tym całym czarnowidztwie to chodzilo tylko i wylącznie o wypromowanie swojego nazwiska w mediach, czego oczywiscie nie potępiam ale…
No wlasnie a tymczasem dolar po 3,17
Pozdrawiam
@lukaszek
“Czarnowidztwo” sprawdza się bo silna złotówka
to spadek eksportu i wzrost importu a zatem upadek kolejnych polskich firm
większe bezrobocie , wzrost deficytu handlowego z zagranicą. A ceny artykułów , także paliwa nie spadną ! Nie łudźcie się !!!
Zachód podwójnie zarobił bo silna złotówka a ceny artykułów które są w wiekszości prod . zachodniej nie spadną !!
do wszystkich znawców ekonomii,inwestorów i wyznawców teorii spiskowych
“Albowiem korzeniem wszelkiego zła jest miłość pieniędzy” 1 List do Tymoteusza 6:10.
Nie pieniądze są złe.Zła jest miłość do pieniędzy.
@ Niemcy
Siła Niemiec tkwi w firmach rodzinnych, z których praktycznie każda posiada jakieś własne patenty. Ponadto te firmy silnie się nawzajem wspierają organizując wydawanie wspólnych katalogów, organizacją targów itp. Kiedyś przeglądałem katalog branży chemicznej: każda strona tego katalogu to tylko jeden wyrób, jednej małej firmy, posiadającej patent na ten wyrób. Globalne firmy też mają: chociażby BASF, Deutsche Telekom, Alianz itd.
Ponadto:
3 miejsce w ilości patentów.
26 miejsce w rankingu wolności gospodarczej.
9 firm w 100 największych firm świata.
@Niemcy
Co oznacza w tym kontekscie “wolnośc gospodarcza” ?
“…26 miejsce w rankingu wolności gospodarczej…”
Właśnie o tym piszę, że autor tylko pisze i pisze a oczym pisze tego nie pisze. Tylko kto tu szuka tematów zastępczych Tusk czy może ktoś inny. Teraz zaprosmy do Polski kolejnego nobliste. Może Bruce Beutler świetnie nauczy nas i powie jak funkcjonuje układ odpornościowy, przyda się a co!
@ Czarnowidztwo
Wpierw dolar spadnie w granicach 2,7-2,9 zł. Czy to jednak uratuje Grecję, Włochy, Hiszpanię, Portugalię i inne kraje Europy? Po pierwszych dwóch bankructwach, chyba jednak dolar podskoczy?
Napisałem już raz i jeszcze 10 razy powtórzę, nie miejcie pretensji do PZU w którym ubezpieczacie samochód przed kradzieżą, że złodzieje Wam samochodu nie ukradli. Czarnowidztwo ma służyć ubezpieczaniu się przed niesprzyjającymi okolicznościami. Nie ma na celu sprowadzania proroczych wizji w stan urzeczywistniania, ale jeśli rząd nie zrobi tego co obiecał, to czarne wizje mamy jak w banku, których zapewne nie będzie, bo zbankrutują. Wówczas co? Przysłowie zmieniać?
Natomiast dolar zapewne zdrożeje do 4,5 zł i więcej, a potem gwałtownie spadnie sugeruję, że do 2 gr.
“W nowym świecie motorem działania powinno być dążenie do realizacji marzeń, nawet tych które dzisiaj wydają się niemożliwe do realizacji.”
Mi ta jego gadanina pachnie szklanymi, socjalistycznymi domami. Czym się kierować w życiu jak nie zyskiem (niekoniecznie liczonym w pieniądzach, ale np. także w dobrym samopoczuciu). A najlepiej pomaga się innym pomagając samemu sobie. Tak pisał już Adam Smith i proszę, nie cofajmy się w myśleniu do czasów sprzed XVIII w.!
@dude
“A najlepiej pomaga się innym pomagając samemu sobie”
Mnie odpowiada inne podejście
“Pomagaj innym i sobie zarazem .”
Tak postepuja np Niemcy a Polacy wiadomo kazdy sobie rzepkę skrobie
i dlatego ich państwo jest w rozpadzie .
@ Świadomy
http://www.heritage.org/index/ranking
To ważne, bo o wielu sprawach decyduje.
Ponadto dopiszę:
W rankingu demokracji Niemcy plasują się na 14 miejscu (Polska na 45)
@Świadomy
Oto kilka moich propozycji:
1. Zwiększyć:
-wiek emerytalny mężczyzn do 70 lat
-składkę zdrowotną o 0,5% po stronie pracownika
-akcyzę na alkohol i papierosy (przynajmniej o 100%)
-podatek katastralny 1% (także od osób prawnych)
-wydatki budżetu na MON do 4% (przynajmniej!!)
-inwestycje w infrastrukturę
-inwestycje w nowe technologie
-nakłady na edukację
-nakłady na ochronę zdrowia
-nakłady na demografie (becikowe powinno być wypłacane do każdego dziecka co miesiąc przynajmniej przez kilka lat, a docelowo przez kilkanaście lat).
-przywileje niepełnosprawnych i weteranów wojennych
-kwoty mandatów (i za wykroczenia drogowe i gospodarcze i inne)
2. Zmniejszyć:
-CIT (przynajmniej o połowę)
-akcyzę na paliwo
-przywileje lekarzy oraz posłów, ministrów, sędziów i prokuratorów
-US
-ZUS
-część agencji rządowych (instytucji państwowych)
-ilość przyznawanych rent
3. Zlikwidować:
-PIT
-VAT
-KRUS
-wszelkie przywileje wszystkich pozostałych grup społecznych/zawodowych oprócz wyżej wymienionych
-przynajmniej połowę agencji rządowych (instytucji państwowych)
-zlikwidować 90% etatów “budżetówki” (nie dotyczy armii, policji, straży pożarnej, służby zdrowia, edukacji, parlamentu i służby dyplomatycznej)
-wszystkie pozostałe ulgi podatkowe (po likwidacji większości podatków i tak mało ich będzie)
-wszystkie pozostałe programy finansowe dla ludności i firm oprócz becikowego, dożywiania dzieci i stypendiów naukowych (czyli typu “rodzina na swoim”, ale także na aktywizacje bezrobotnych, “kuroniówki”, całej pomocy socjalnej, stypendiów socjalnych, “kierunków zamawianych”, płatne “chorobowe-L4″, regulowane ceny energii (w tym dopłaty do zielonej energii), Specjalne Strefy Ekonomiczne, wszystkie ulgi dla inwestycji (przede wszystkim zagranicznych), itp., itd. – ciąć, likwidować, nie wyróżniać!
-punkty za wykroczenia drogowe
4. Wprowadzić:
-możliwość przeprowadzania referendum przez internet
-możliwość zwiększenia liczby żołnierzy tylko przez prezydenta lub przez konstytucyjną większość w parlamencie lub przez referendum
-zakaz zwiększania liczby wszelkich etatów w “budżetówce”
-zakaz w deficytu w budżecie
-bardzo drogie wizy dla Amerykanów i Rosjan
Co do noblisty – po tym co przeczytałem to rozumiem , że nobla dali mu ci od NWO… Toż to jest piewca jakiejś utopii…. To nie jest zgodne z naturą człowieka. Może jakby nas pod przymusem nafaszerowali jakimś “equlibrium” to byśmy chodzili w amoku i taki świat byłby możliwy… No właśnie – pod przymusem. Ta idea przedstawiona w Pana wpisie to, że tak się wyrazę totalny totaitaryzm i w nim jedynie – przy takiej kontrolowanej otoczce społeczeństwa – było by to być może możliwe.
Większość tych pomysłów to stek bzdur – coś w stylu ala Balcerowicz
(tego teoretyka który miał pojecie o ekonomii chyba takie ja pan) .
On też jak został ministrem to zaczał ciąc jak oszalały !!!. Zaczął przy okazji
wprowadzać politykę tzw trudnego pieniądza . To wszystko spowodowało że
przedsiębiorstwa zaczęły padać jak muchy . A jak w wyniku tego zamarł eksport to zaczął brać zachodnie kredyty bo budżet stał się dziurawy.
A potem coś mu wpadło do głowy żeby zamrażać gospodarkę .
Z braku miejsca i czasu ustosunkuje się do tych pańskich dziwactw :
1. “nakłady na demografie (becikowe powinno być wypłacane do każdego dziecka co miesiąc przynajmniej przez kilka lat, a docelowo przez kilkanaście lat). ”
Bajeczki . Jedyną przyczyną ujemnego przyrostu naturalnego jest
gigantyczne BEZROBOCIE w Polsce. Bo kto będzie robił dzieci skoro za kilka lat wywala z roboty a póxniej już nie dostanie pracy bo “za stary”
W PRL nie było bezrobocia a przyrost naturalny był b. wysoki zwłaszcza za Jaruzelskiego.
Aha a ile te becikowe ma wynosić wg pana ?
2. zmniejszyć CIT
Pani Gilowska już zmniejszyla składkę rentową to zabrakło 40 mld zł w budżecie
3. zmniejszyć ZUS
Duża częśc ZUSU idzie na wypłaty dla obecnych emerytów
Także to se ne da !
4 zlikwidować 90% etatów “budżetówki”
A co to da. Tylko zwiększy o kilkaset tys liczbę bezrobotnych
bez szans dla nich nowej pracy
5 zlikwidować
-PIT
-VAT
-KRUS
W PRL tego nie było .
6. “… całej pomocy socjalnej ..”
W Polsce nie ma żadnej pomocy socjalnej
7. bardzo drogie wizy dla Rosjan
Dlaczego akurat dla Rosjan ?
PS
Te pomysły to recesja i wzrost gospodarczy na poziomie -4 % (nie plus !)
@Kazimierz S.
Wiek emerytalny mężczyzn do 70 lat? No tak jak ACTA to się wychodzi na ulicę ale jak takie bezprawie to się akcepuje. Pokaż mi:
- 69 letniego kierowcę TIRa
- 69 letniego instruktora nauki jazdy
- 69 letniego dentystę
- 69 letniego pilota samolotu
Jak następnym razem chcesz pisać głupoty to się zastanów.
Co do kwoty mandatów to powinny być większe ale w stosunku do nowo budowanych szybkich dróg. Natomiast chcesz zlikwidować punkty karne ktore działają skutczeniej od mandatów.
@Elmo
Pan Kaziu S wierzy że jak podniesie się mandaty dla kierowców
to zmniejszy to w znaczący sposób nasz dług .
Pamietam jak kiedyś na początku lat 90 dziennikarze pisali bzdury
że jak zrobi się sklepy ze słodyczami na terenie szpitala to w ten sposób szpital
się utrzyma z dochodów które przyniesie taki sklep.
Rzeczywiście – aktualna sytuacja z PLN wcale dobra dla nas nie jest (nie tylko dla NIEDŹWIEDZI nie jest dobra
, nie jest dobra wg mnie dla POLSKI) …nasz eksportowy handicap szybko znika.
nie wiem jednak jaki był napływ kapitałów ..obroty na wig20 chyba do najniższych w styczniu nie należały.
Styczniowa sytuacja mogła być korzystna dla inwestorów zagranicznych. Na początku wzrostów PLN był nisko..dziś jest, i PLN wysoko, i Akcje wysoko. Pakujemy się po 3,5pln za 1$ a wypakowujemy za bucksa po 3pln.
EURUSD nie ma jasno wytyczonego kierunku wzrostowego – wydaje mi się jednak, że jeżeli pojawi się na liczniku pow. 1,36..warto zastanowić się nad zmianą optyki z niedźwiedziej na byczą.
Panie Krzysztofie – nie mam giełdowego ADHD i chętnie poczytałbym o tym, co Pan widzi swoim szkiełkiem
pozdrawiam
Wazna informacja Głosu Rosji !
Eurokomisja przed nadejściem marca ma wypracować projekt wytycznych Unii Europejskiej w sprawie wprowadzenia posunięć natury protekcjonistycznej wobec Chin. Europa, będąca wielkim partnerem handlowym Chin, naraża się na poważne ryzyko w przypadku, jeśli zaognienie sprzeczności między Unią Europejską a ChRL uzyska kształty wojny handlowej. Biorąc pod uwagę nasilające się sprzeczności amerykańsko-chińskie, nowa wojna handlowa jak najbardziej prawdopodobnie może uzyskać skalę globalną.
Unia Europejska uzasadnia wprowadzenie posunięć protekcjonistycznych powołując się na to, że władze ChRL blokują dostęp przedsiębiorstw europejskich do określonych segmentów rynku. Według eurokomisarza do spraw handlu Karela de Guchta, uprawianie porzez spółki europejskie biznesu w Chinach utrudnia istotnie polityka handlowa miejscowych władz, mająca za podstawę, między innymi, „zmonopolizowany dostęp do surowców”.
Wypowiedzi urzędników Eurokomisji prawie dosłownie zbieżne są z tym, co w ostatnim czasie mówi się w Waszyngtonie. Wygłaszając doroczne orędzie do kongresu, Barack Obama także wzywał Chiny do rezygnacji z dempingu i protekcjonizmu. Zdaniem Baracka Obamy, chińskie przedsiębiorstwa eksportowe otrzymują subsydia, a zaniżony kurs juanu zapewnia im dodatkową przewagę na rynku światowym. Wezwał on do aktywizacji posuniąć w zakresie ograniczenia wwożenia towarów podrobionych, pirackiego oprogramowania, a także do powołania specjalnego organu do kontroli w celu przeciwdziałania nieuczciwej walce konkurencyjnej. Dziennikarze oszacowali, że w swym przemówieniu prezydent Stanów Zjednoczonych pięć razy wspomniał o Chinach w negatywnym ujęciu. Tak samo, jak pretensje wysuwane przez Unię Europejską, amerykańskie żądania wobec Chin zbliżają się coraz bardziej do ultimatum.
W poniedziałek WTO podjęła deyzję odnośnie uznania za uzasadniony pozew wytoczony przez Stany Zjednoczone i Unię Europejską, które nalegały na niezgodności z normami WTO ograniczeń, jakie władze Chin wprowadziły w dziedzinie eksportu szeregu towarów surowcowych. Jak zakłada naczelny pracownik naukowy Instytutu Dalekiego Wschodu Rosyjskiej Akademii Nauk Jakow Berger, nasilenie sprzeczności w handlu światowym ma charakter obiektywny.
Sytuacja w handlu międzynarodowym i finansach międzynarodowych zaostrza się obecnie praktycznie do granic ostateczności. Przeważnie, zaangażowali się w tym podstawowi gracze rynku międzynarodowego – strefa euro, Stany Zjednoczone i Chiny. Chiny skarżą się na to, że wykroczenia wobec przepisów popełniają w pierwszej kolejności Unia Europejska i Stany Zjednoczone. W odpowiedzhi na to Unia Europejska oskarża Chiny.
Realnie w najgorszej sytuacji znajduje się Unia Europejska, gdzie więzy polityczne i gospodarcze wewnątrz tego sojuszu państw zrywa nadciągająca nowa fala kryzysu. Chiny tracą poważnie wskutek spadku kursu euro, gdyż obniża to przewagę konkurencyjną przemysłu chińskiego w handlu z Europą i Stanami Zjednoczonymi. Każda ze stron stara się zabezpieczyć przed nacierającymi nowymi falami kryzysu i ucieka się do środków protekcjonistycznych, do ingerencji państwa w gospodarkę, finanse i dziedzinę kredytową. Nasilają się sprzeczności także w ramach sojuszy międzynarodowych, takich, jak WTO czy MFW. Wynikają tam olbrzymie przepaści między interesami, i te rozłamy podważają w olbrzymim stopniu jedność rynku światowego, – uważa sinolog rosyjski Jakow Berger.
Na tle kryzysu na plan pierwszy dla Zachodu wysuwają się czynniki związane z bezpieczeństwem gospodarczym, ze zwiększeniem zatrudnienia ludności, ze zmniejszeniem uzależnienia od importu i odpowiednio – interesy rozwoju własnej produkcji. Barack Obama, przemawiając do narodu, otwarcie wezwał biznes amerykański do rezygnacji z polityki przenoszenia produkcji do innych krajów i ”do powrotu do domu naszych miejsc pracy”. Coraz więcej ekspertów ostrzega, że zarysowują się znaczne zmiany w strukturze ukształtowanych w ciągu ostatnich dziesięcioleci potoków towarowych. Oznacza to, że handel światowy wkracza w strefę poważnej turbulencji
Druga wazna informacja Głosu Rosji !
Stany Zjednoczone przerzucają wojska do Zatoki Perskiej
Stany Zjednoczone i ich sojusznicy zaczęli przerzucenie wojsk w rejon Zatoki Perskiej – informują izraelskie media. Wojska przybywają do bazy Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych na omańskiej wyspie Masirah na południe od Cieśniny Ormuz. Obecnie w Izraelu przebywa około 10 tysięcy amerykańskich wojskowych, którzy będą testować system obrony przeciwrakietowej kraju.
Brytyjska i francuska Marynarka Wojenna, Siły Powietrzne oraz służby specjalne przybywają do Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Arabia Saudyjska przeniosła część swoich sił lądowych do wschodnich rejonów, w których prowadzi się wydobycie ropy naftowej.
Jak donosi Huffington Post, amerykańska baza na wyspie Diego Garcia na Oceanie Indyjskim została zaopatrzona w setki potężnych bomb zdolnych do niszczenia dobrze umocnionych bunkrów podziemnych. W Kuwejcie rozmieszczone są dwie amerykańskie brygady wojskowe oraz brygada śmigłowcowa o ogólnej liczebności 15 tysięcy osób. Na pokładzie okrętów desantowych w Zatoce Perskiej znajduje się batalion ekspedycyjny, w którego skład wchodzą dwa tysiąca wojskowych piechoty morskiej.
Wczoraj na austriackiej tv madre glowy gadaly ze trzeba wprowadzic podatki od majatku i ze austriacy powinni kupowac jak meble austriackie a nie szwedzkie z ikei i nadmiar demokracji szkodzi to bylo wczoraj na orf 2e tv o g.21.00,boje sie ze bajka prysnie jak w r.1914,ps. Ja Polakiem stalem sie dopiero 10 kwietnia 2010
@Elmo
Osobiście znam kierowców ciężarówek, którzy mają ponad 70 lat i wciąż pracują. Lekarze czy piloci (dobrze opłacane grupy zawodowe) to akurat znajdą pracę lub inaczej, dadzą sobie radę.
http://www.autonomia-dent.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1043&Itemid=53
http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90443,4080948.html
Punkty karne wcale nie działają tyle skuteczniej, bo bardzo łatwo “odkupić” prawo jazdy (nie wspominając o “sprzedawaniu” punktów “z fotoradarów”), tyle że wtedy pieniądze lądują w kieszeni poszczególnych osób, a nie idą do państwa.
@Elmo
mój ojciec jest kierowcą TIRa, i jeździ w tej samej firmie dwóch gości co mają między 65-70 lat, także ten punkt możesz odhaczyć
@Świadomy
W którym miejscu napisałem, że pieniądz ma być oparty tylko na złocie ? Pieniądz kruszcowy to nie tylko złoto ale i srebro. Pieniądz kruszcowy to stała baza monetarna, więc idea braku manipulacji pieniądzem polega na utrzymaniu stałej bazy monetarnej. Na dobrą sprawę nie potrzeba byłoby do tego kruszców, gdyby ludzie potrafili utrzymać pod tym względem dyscyplinę.
Kapitalizm stwarza sprawiedliwszego podziału dóbr, każdy ma szansę na korzystanie z wolności w taki samym zakresie, nie ma uprzywilejowanych, każdy ma równe szanse i wolność do dyspozycji. Niskie nieskomplikowane podatki i wspomniany wyżej pieniądz kruszcowy , stwarzają możliwości do tworzenia małych średnich przedsiębiorstw i wzrostu gospodarczego bez kryzysów , tak jak to ma teraz miejsce w socjalizmie.
Jednym słowem jesteś ofiarą propagandy, która trzyma takich jak Ty w dezorientacji, żeby burżua mogła rządzić i wycyckać , jak najwięcej osób , nastawiających im szyje do wyssania.
Obecny system to nie kapitalizm tylko socjalizm wampiryczny. Wampiry są wszędzie w sejmie, w rządzie w Brukseli , na wszystkich kluczowych stanowiskach. To tak jak w tym filmie BLADE WIECZNY ŁOWCA. Chyba znany CI jest to dzieło filmowe ? Bardzo przystaje do naszej rzeczywistości i wszystkich rodzajów socjalizmu.
http://biznes.onet.pl/belgia-jako-pierwszy-kraj-strefy-euro-w-recesji,18493,5015032,3219970,199,1,news-detal
@AXE
“Kapitalizm stwarza sprawiedliwszego podziału dóbr, każdy ma szansę na korzystanie z wolności w taki samym zakresie, nie ma uprzywilejowanych, każdy ma równe szanse i wolność do dyspozycji”
Powiedz mi gdzie istnieje taki kapitalizm ?
Wydaje mi się że chyba tylko w Twojej głowie ….
A w Brukseli rządzą owszem ale sługusi burżuazji , zwłaszcza wielkiego kapitału.
Twoje bardzo uproszczone rozumowanie przypomina powiedzenie które funkcjonowało w minionych czasach
“Socjalizm tak , wypaczenia nie !”
@Świadomy
1. Nie wiem czy jedyną przyczyną ujemnego przyrostu jest bezrobocie, ale wiem, że w wielu krajach (np. UK) becikowe jest poważną przyczyną dodatniego przyrostu.
.
2. Pani Gilowska bardzo dobrze zrobiła!! Ta decyzja miała wpływ m.in. na zmniejszenie bezrobocia właśnie, o którym mówimy.
3. Mam na myśli zmniejszyć ilość etatów w ZUS. Przede wszystkim przez zmniejszenie liczby obowiązków, ale i lepsze zarządzanie czy bardziej zaawansowaną informatyzacje.
4. Jeżeli nie mają szans na nową pracę to tym bardziej nie powinniśmy takich ludzi utrzymywać.
5. Jeżeli w PRL tego nie było, to widocznie w każdym ustroju można znaleźć jakiegoś plusa
6. “Temu zaś co nie ma nic, zabiorą i to, co ma” (Ewangelia Mateusza 25)
7. Dla Rosjan, ponieważ i Oni mają wizy dla nas!! Możemy zrobić wyjątek dla Kaliningradu-bo jego mieszkańcy zostawiają u nas sporo pieniędzy. Uważam natomiast, że powinniśmy wspierać demokrację państw “Partnerstwa Wschodniego”.
Powiedz mi , gdzie istnieje socjalistyczny raj , o którym piejesz hymny pochwalne ?
Kapitalizm taki nie istnieje na świecie , bo jest skutecznie niszczony od wieków przez wampiry odsysające siły witalne z narodów. Jeden z banków krwi już odessanej to kartel Żydowskich banków z USA pod nazwą FED. Drukujący kasę na zamówienie rządzących a odsetkami za pożyczkę obciążających budżet USA. Takich i podobnych przykładów działania wampirów można mnożyć na pęczki.
@AXE
”Pieniądz kruszcowy to nie tylko złoto ale i srebro.”
Dzisiaj za pieniądz uważane jest tylko złoto. Srebro to tylko metal przemysłowy i ma bardzo szerokie zastosowanie. Uznanie srebra jako pieniądz nic by nie dało, bo dostępnego srebra jest znacznie mniej niż złota. Wprawdzie wydobywa się go 10 razy więcej niż złota, ale w przeciwieństwie do złota, które jest składowane, srebro jest intensywnie konsumowane i przez to jego zapasy są na wyczerpaniu. Zrobienie ze srebra pieniądza spowodowałoby, ze jego cena pewnie wystrzeliłaby do stratosfery i ludzie tacy jak ja za dużo by zarobili.
@Thomas
Srebro , złoto, pallad , iryd , co to ma za znaczenie ? Chodzi przede wszystkim , o stworzenie stałej bazy monetarnej, która będzie podstawą do stworzenia systemu rynkowych stóp procentowych a nie wyznaczania urzędowych cen na pieniądz, tak jak na prawdziwy socjalizm przystało, gdzie ceny urzędowe były wyznaczane na wszystko, zawsze poniżej ceny rynkowej równowagi, co teraz tyczy się polityki pieniężnej. Stopa procentowa zawsze jest wyznaczona wedle uznania niezgodna z ceną rynkową, co jest przyczyną kryzysów , średnio w cyklu 10-letnim. Zbiera się szacowne grono w Polsce zwane RPP i wyznacza , wedle uznania koszt pieniądza hehehehe. Nie mająć pojęcia o tym jak ważkie decyzje podejmują bez pojęcia o tym co robią.
@rybinski
Odnosnie pana Yunusa… Z calym szacunkiem, ale te jego wielkie slowa przypominaja raczej kampanie przeciwko globalnemu ociepleniu Ala Gore’a. Jego ‘pokojowe’ nastawienie w swietle roznych kontrowersji na jego temat (byl taki skandynawski film dokumentalny na ten tema) oraz ogromnych zyskow z tego czerpanych jakos nie wskazuja na czyste intencje i wielkiego wizjonera.
Prawo Kopernika-Greshama można zastosować do komentarzy internetowych… Byłem na spotkaniu, dowiedziałem się o nim z bloga, za co dziękuję. Noblista Noblista powiedział coś, co kładzie jego pomysł w PL na łopatki – idea Garmeen Banku opiera się na bliskich relacjach i zaufaniu oraz czymś co nazywa się (w odróżnieniu od credit ability) “willingness to pay”. On wieszał psy na prawnikach i mówił, że nie zatrudnia ich a bank jest “lawyer free”‘ dzięki czemu nie ma zbędnych kosztów. Inny, jeszcze nie zepsuty, świat. Ludzie z natury są dobrzy. Nigdy nie byłem w Bangladeszu – tata opowiadał o biedzie, którą tam widział. Do dziś to pamiętam. Pamiętacie piosenkę “uczciwa bieda”? Takie skojarzenie mi naszło… W PL dominuje cwaniackie podejście jak bank ma “faknąć” klienta a klienci patrzą na to jak nie zostać fakniętymi (excuse my French). Nie spłacasz kredytu w Garmeen – znaczy masz ważny, osobisty powód i starają się by go wspólnie rozwiązać. W naszej rzeczywistości – pracownik banku myśli o swojej premii lub czy nie zostanie wyrzucony, więc wybierze rozwiązanie, które będzie dla niego bezpieczne. Dwa przeciwległe bieguny. Niestety nie mogłem być do końca, może gdzieś w sieci ktoś z Was podrzucił linka do całości spotkania – było multum kamer, więc pewnie gdzieś ktoś wrzuci ad acta
.
@marcin: Wszystko co napisałeś to toćka w toćkę Kyosaki. Nic więcej.
Cytat:
On wieszał psy na prawnikach i mówił, że nie zatrudnia ich a bank jest “lawyer free”
Wow, tzn. że koleś jednak może nie jest wcale głupi.
Ogólnie najpierw śmierdziało komunizmem na kilometr (zwłaszcza ta gadka o świecie nie opartym na pieniądzu, bujdy), ale w gruncie rzeczy typ mówi sensownie, tzn. pieprzyć politykę i robić swoje – rozwijać się, wspomagać się, kreować, czyli zarabiać budując zapomniane ideały.
Oczywiście na dłuższą metę normalni ludzie są bez szans, bo codziennie państwo zadusza przedsiębiorców, każe płacić haracze, ma dostęp do prawa. Więc siłą rzeczy do stworzenia “całego nowego świata” potrzebna będzie zmiana rządu. Może to jednak dobrze, że są ludzie, którzy przypominają, że “life is now”.
Tak czy inaczej pozostanę zwolennikiem minarchizmu i życzę wszystkim wiary w proste rozwiązania.
A Bruksela musi upaść!
Oczywista oczywistość: noblista wygaduje ewidentne dyrdymały
niektórzy na okrągło widzą wszędzie kryzys, doświadczeni i mądrzy inwestorzy zarabiają na giełdowych wzrostach
tak było, jest i będzie, bo analitycy rynkowi, ekonomiści jak profesor Rybiński i inni jemu podobni, nie myślą jak biznesmeni – bo po prostu nimi nie są i takie myślenie jest dla nich niedostępne
stąd właśnie wzięła się analiza techniczna: okazało się że słuchanie rad ekonomistów-analityków prowadzi do ruiny, a wykres jasno pokazuje w jakim kierunku zmierzają ceny
w kwestii bez-robocia polecam cos dla rozluznienia:
http://njusacz.blogspot.com/2012/02/to-nie-jest-standardowy-text-w-stylu.html
A Profesor dalej puszcza tą samą płytę. Może są jakieś pozytywne aspekty świata ekonomii. Trudno jest pisać o czymś budującym, bo to się zwyczajnie nie sprzedaje-patrz Super Expres. Rozumiem, że dobrze jest być świadomym, ale to już paranoja…po polsku. Co artykuł to źle, źle, źle…nudą wieje Panie Psorze.
Szanowny Panie Profesorze, ja bym tak nie gloryfikował nie jakiego Muhammada Yunusa i nie cytował z taką chwałą jego poglądów. Dobrze wiemy na jakich zasadach zbudował swój biznes, wyzyskujacy biednych ludzi , polecam film o tym jegomościu na TVNCNBC.
Wieszczenie kryzysu katastrofy nawet w brukowcach ma jedną olbrzymią zaletę – pozwala zwrócić uwagę społeczeństwu na rzeczywiste problemy w naszym kraju, mające wpływ na nasze życie a nie tylko na urojony spór między dwoma obozami politycznymi czy spór dotyczący ilości promili alkoholu we krwi pewnego dowódcy w czasie lotu.
Procesy inwestycyjne trwają kilka lat, to co się teraz dzieje będzie miało swoje konsekwencje najwcześniej w następnym roku. Wszyscy wiemy iż lwia część inwestycje państwowych tych finansowanych z UE i nie tylko kończy się w tym roku. Środki na nowe programy są bardzo wątpliwe, dodatkowe samorządu muszą ciąć wydatki ze względu na nowe prawo i przekroczenie bariery 60%. Jeżeli chodzi o inwestycje prywatne nie znam każdego przedsiębiorstwa aby tutaj się wypowiadać. Jednakże dostrzegalna jest już chociażby dostępność kredytowa (widziałem niedawno nową umowę przygotowana przez bank dla dewelopera – warunki jej były poza wszelką akceptacją).
Na tej podstawie przechodzenia do porządku dziennego iż nie ma się co martwić, na razie jest OK, a politycy mówią nawet iż będzie CACY,tylko nie potrafią znaleźć jakichkolwiek argumentów aby to poprzeć, jest skrajną naiwnością.
Rybiński jest w tym wszystkim jak osoba, która krzyczy iż dom się wali trzeba zabrać się za jego remont, a ludzie choć ściany trzeszczą, podłoga się zapada, pęka sufit mówią, spokojnie przecież jeszcze stoi.
http://voyageforum.pl/threads/1746-Zwyczaje-i-obyczaje?p=27688#post27688
Niezłe jaja, okazuje się że butelka naszego spirytusu kosztuje tam 120$ !!
@Kazimierz S
Katastralny 1%, Pan chyba zachorzał? To coś w rodzaju PITu 60%…
A w UK becikowe powoduje przyrost, proszę link do modelu ekonometrycznego który wskazuje na taką korelacację i ma rozróżnienie na grupy społeczne. W przeciwnym razie, jest to czcze gadanie…
Kryzys jest wynikiem braku wolnego rynku. Wystarczy go przywrócić i jak mówi JKM wrócić do normalność. Szkoda czasu na tworzenie kolejnych utopii. Widać że profesor ma problemy z nowymi tematami i musi wyciągać z cylindra śmiesznych noblistów.
Panie Profesorze
1. co do likwidacji korków to odnoszę wrażenie , że te korki to są w naszych chorych głowach i wystarczy tylko pomyśleć i one znikną… ale uwaga nasi myśliciele moga wymyśleć opodatkowanie paliwa jeszcze bardziej ( i wtedy korki rzeczywiście znikną-( choć przeniosą sie gdzie indziej)
2 co do teorii nszego Noblisty
rozumiem że Piekarz wstaje o 2 w nocy (dlatego że zatrudnia 2 dwóch pomocników ) i dlatego że kocha bliźniego … a nie dla ZYSKU ( a fe)…
A ja kupuje te bułeczki (bo on zatrdnia tych pomocników ) i przy okazji płacę VAT ( dzięki któremu nawet gdybym nie chciał tych bułeczek – zatrudniam Urzędnika , który zatrudnia innych Urzędników ( takie dzisiejsze ZOMO) i oni wszyscy razem POKOJOWĄ PERSWAZJĄ przekonają mnie -że powinienem kupować tych bułeczek jeszcze więcej -ale ich nie zjadać-( oczywiście dla mojego dobra) spiewając przy tym niśmiertelną piosneczkę…
” uciecha mnie bierze jo ho ho ho
bo kto rozsądny ten przyzna
że ciasto gdy świerze jo ho ho ho
najgorsza jest to trucizna”
NIE WIDZI PAN PROFESORZE TEJ BOLSZEWII UMYSŁOWEJ?
Większych bzdur niż ta wypowiedź P. Yunusa to dawno nie czytałem i dziwię się, że jest zamieszczona akurat na blogu P. Rybińskiego. To nie pieniądz jest winny, ale ludzie i ich natura. Pieniądz jest takim samym narzędziem, jak nóż, który też może służyć do dobrych i złych celów.
Pan Rybiński przecież z autopsji powinien pamiętać system, gdzie ‘motorem działania powinno być dążenie do realizacji marzeń’, no i bezrobocia też nie było
@Kazimierz S
1. Nie odpowiedział mi pan ile te becikowe ma wynosić w naszym kraju,
bo gada pan o jakimś becikowym tylko nie mówi pan ile miesięcznie dałby pan .
3 zł , 30 zł , 300 zł ,3000 zł czy 30000 zł misięcznie .
Konkrety proszę !!!!!!!!!!!!!!!!!1
2. Tak ,tak !!! Bezrobocia ? Pan chyba żartuje.
W Polsce nie ma przemysłu , handel w obcych rękach , banki .
Moze się zmniejszyło o 1 czy 2 % bo zostało ludziom więcej pieniędzy na zakup zachodnich towarów które roznoszą polscy akwizytorzy i pracownicy sklepów
Argument bez sensu !!!!!!!!!!!!!!!!
3. A co to pomoże że zmniejszy pan zmniejszy etaty w ZUS . Nie rozumie tego !!!!!
4. Szans nie mają bo w Polsce nie przemysłu i handlu itp
te osoby co najwyzej wyjada na Zachów na socjal
bo w POlsce nie żadnych perspektyw.
Poza tym ten pański argument trąci faszyzmem !!!!!
Tak samo jak pan mówił Hitler !
Jeszcze jedno wszyscy musimy tyrać na burzujów !!!
Która zresztą trzyma ludzi w bezrobociu.
Jest z bezrobociawyjście : każdy pracuje przez 4 godzimy . Ala parszywa burzuazja nie chce się na to zgodzić.
CHE PAN NA KOGOŚ PRACOWAĆ ????????????????? i BYĆ OD KOGOŚ ZALEZNYM ??????
6. Nie rozumiem . Nielogiczny tekst
7. No dobra ale co mają wspólnego wizy z sytuacją gospodarczą Polski ????
Co ma piernik do wiatraka ?????
“…..w której Białoruś mocno ucierpiała….”
Mocno ucierpiała ??????
Co za brednie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proszę podać jakie to cierpienia spotkały Białoruś i białorusinów
w wyniku “katastrofy” Czarnobylskiej ?
Panie dr Rybiński
Dziwi mnie bardzo kompletna cisza z Pana strony, jeśli chodzi o bieżące wydarzenia w strefie Euro i na świecie, oraz na rynkach.
Wcześniej jak było źle to artykuły pisał Pan jak z kałasznikowa.
Brak komentarza podważa Pana wiarygodność, a poza tym to kompletnie
niepoważne !!!
ps. Dla przykładu – Peter Schiff od lat prognozuje, z sukcesem, wzrosty na złocie.
W ostatnim czasie złoto było w korekcie, więc jako facet z jajami zrobił coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=4hOcZdWFYg8
@Thomas
http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2012/2/1_Greyerz_-_Alf_Field_Calls_for_$158_Silver_%26_Swiss_Look_to_Gold.html
Przewiduja, ze srebro skoczy do 158 $
Chiny inwestuja w energie sloneczna – tam potrzebne jest srebro. Wszedzie czytam, ze ceny srebra wyskocza w niebo. Przed kupnem srebrnych monet powstrzymuje mnie tylk VAT i fakt, ze nie wiem kto wlasciwie skupuje srebro w Polsce (?)
2012-02-01 15:22:13 by marcin
Co za bzdury Czy w tym kraju ludzie tylko słuchają i puźniej sie dziwią że powiedział że ją kocha a ją zdradził, że deficyt miał być taki a pkb takie a nie jest. Albo tylko się “paczy i paczy” w sklepie na kisiel na opakowanie bo ładna biedroneczka i soczysta cytrynka to kupie a nie patrzy co w środku. Strumień tęmpoty zaczyna wylewać sie z kory(t) większości lemingów. Używajmy rozumu bądźmi świadomi. Dąż człowieku i czytaj a nie wierzysz że ten X zrezygnuje z pieniedzy . Jedno pytanie skoro jestes taki mądry i rozumiesz widocznie więcej niż ja na tym świecie . CZEMU DAJĄ KREDYTY NA 150%(żadają rozpoczęcia spłaty po 2 tyg) OSOBĄ KTÓRE POTRAFIĄ SIE TYLKO PODPISAĆ POD UMOWĄ A NIE JEST ONA NAWET IM PRZECZYTANA. No comment
Magdo,
Daj sobie spokój, już od dawna mówią i mówią i mówią jaka to przyszłość otwiera się przed srebrem i żadnych poważnych wzrostów nie ma.
I nie będzie…
The Baltic Dry Meltdown Continues
http://blogs.wsj.com/marketbeat/2012/01/30/the-baltic-dry-meltdown-continues/
PS.: Mamy dołek wszech-czasów indeksu od 2008
@ rumak
Dobre video
Uzyskał pokojowego nobla w dziedzinie ekonomii?
@rybiński
Dlaczego Pan cenzuruje wpisy kasując je ?
Ciekawe czy dr Rybiński zdobędzie się na coś takiego,
czekam już ponad tydzień na konkretny artykuł typu np. “Fundamenty nadal gniją, ale czuć tylko nowe perfumy” i tam konkretne wyjaśnienie co zaszło i dlaczego prognozy się nie sprawdzają , i czy to tylko chwilowe, czy to zmiana trendu, jak wygląda sprawa szybko umacniającej się złotowki i “ryzykownych aktywów” w kontekście zwiększonej płynności ECB, LTRO tych co były i tych co będą, Węgier i MFW, Grecji i ugody, CDS-ów, spadających rentowności obligacji Euro etc. wraz z szerokim uzasadnieniem.
Tak Pan powinien zrobić Panie doktorze, aby utrzymać swój wizerunek ale cóż, jak na razie – cisza.
Ha ha ha … widzieliście jak się Ministerstwo Finansów ogania się od brukowców???
http://na-plus.blogspot.com/2012/02/polski-rzad-nie-pozycza-pieniedzy.html
Niezłe jaja … powinni się też jakoś odnieść do tego bloga, w końcu sporo tu “ciekawych” argumentów pada …
A tu bloga zmieniam a tu Indie, a tu UFO i prędkości kosmiczne, a tu duchy i wyobraz sobie i czary mary. Poczytajcie o strusiu, ciekawe zwierze.
@świadomy
“4 zlikwidować 90% etatów “budżetówki”
A co to da. Tylko zwiększy o kilkaset tys liczbę bezrobotnych
bez szans dla nich nowej pracy ”
Jak ci ich tak szkoda to weź na swoje utrzymanie. Nikt ci nie broni, tylko nie zmuszaj do tego tych co sobie nie życzą. Bądź szczodry za swoje pieniądze, nie moje.
@faraon
Bajki pan opowiada !!!
Największą część dochodu wypracowują…. maszyny a nie człowiek.
Cywilizacja pracy kolego odchodzi w przeszłość .
Także niech pan nie opowiada bzdur do kwadratu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Już prof Schaff zapowiadał że w XXI wieku dojdzie do olbrzymich konfliktów społecznych z powodu bezrobocia. Mamy już tego przedsmak w krajach arabskich !
Jeśli o życzenia panu chodzi to ja sobie nie życzę systemu kapitalistycznego
gdzie ogół zmuszony jest pracować na klasę kapitalistów którzy rządzą całym światem !!
Precz ze sługusami i lokajami burżuazji !!!!!!!
Poniał kolego !!!!!!!!!!!!!!!!!????????????
@hic netwron
masz rację dodam że ten indeks często o tej porze roku dołuje a potem na wiosnę się odbija ale fakt że coś się dzieje bo jest wyjątkowo nisko teraz!!! (podobnie jak słupek rtęci u mnie na podkarpaciu
myślę że sie odbije za miesiąc ale mimo wszystko idzie RECESJA
a wzrosty na giełdzie ktoś powie???
cóż przy takiej podaży pieniędzy z EBC i FED to mnie nie dziwi gdzieś ta kasa znajduje przystań, co nie zmienia faktu że recesja BĘDZIE
czasami akcje są oderwane od rzeczywistości jak banki drukują to akcje w górę i popyt na obligacje też…
nawet się Draghi przestraszył że kroplówka nie działa ale zadziałała tylko powoli, i teraz pytanie czy można kroplówką pacjenta podtrzymywać w agonii w nieskończoność nie lecząc go wcale???????????? może trzeba operacji i wyciąć chorą tkankę?? pozwoli to pożyć kilka lat dłużej reszcie organizmu
Póki nasz noblista mówi że należy stworzyć nową wizję świata to ok. Część ludzi spróbuje cześć nie. Po owocach ich poznamy. Dobre rozwiązania wyprą złe – jak z komunizmem. Natomiast jeżeli nasz noblista wyobraża sobie że stworzenie nowej wizji świata ma być narzucone wszystkim przez mechanizm regulacji prawnej, władzę państwowej, rząd europejski lub światowy to to już jest totalitaryzm!!!! Komunizm już przerabialiśmy
@suawek
Tyle, że rok do roku ten index jest na -38,93%…
@soko
Nie było żadnego komunizmu na świecie tylko realny socjalizm .
Więc nie bzdurz kolego.
Teraz mamy tyrański kapitalizm – ostatnie jego stadium – imperializm !
boshe co za pierdoly. Ten Noblista to czystej krwi socjalista. To sojalizm nas doprowadzil do tego gdzie teraz jestesmy!
@Jarema
A do czego doprowadził ?
@świadomy
noblista mówi o idei. wspomniałem komunizm jako ideę, nic nie mówiłem o realizacji tej ideologii. Tak więc moim celem nie było dyskutowanie o implementacjach poszczególnych ideii i jego odnogach. Przeczytaj ponownie. Bo łatwo jest od razu zarzucać “bzdury”.
P.S> Imperializm z wikipedii – “polityka państw o statusie lub aspiracjach mocarstwowych, zmierzająca do rozszerzenia ich wpływów politycznych, militarnych, gospodarczych i kulturalnych na obszary do nich nie należące”. tak więc imperializm nie jest pochodną wolnorynkowego kapitalizmu. Przeszła polityka III Rzeszy, ZSRR, obecna USA to imperializm, którego podłożem był/jest socjalizm – realny, nieralny, wealthstate czy jak tam sobie nazwiesz.
@swiadomy
Nie widzę wielkiej różnicy czy pracuje się na klasę kapitalistów czy na klasę robotniczą. Najlepiej pracować na siebie, a to umożliwia kapitalizm.
“Największą część dochodu wypracowują…. maszyny a nie człowiek.”
Tutaj brak mi danych na ile to prawda. Zresztą jeśli można zastąpić w prostych lub bardzo precyzyjnych czynnościach człowieka to czemu nie? Na tym polega postęp. Ale nikt nie chodzi do automatycznego fryzjera, lekarza, automatyczny doradca w sklepie, w banku? Wolne żarty. Ludzkość ma jeszcze wiele pola do popisu. Ja się cieszę, że ludzie mogą robić coś ciekawszego niż kolektywne kopanie rowów.
“dojdzie do olbrzymich konfliktów społecznych z powodu bezrobocia. Mamy już tego przedsmak w krajach arabskich”
A wszystko zaczęło się od… ograniczenia wolnego handlu (ktoś chciał sobie zarobić na życie i mu tego zabronili) – a wolny handel to podstawa kapitalizmu.
miałem się powstrzymać ale co tam
śmieszni jesteście z tymi postami i dyskusjami co to niby ów noblista mówi o pracy nie dla zysku i że taki nowy ład nastąpi… dajcie sobie już z nim spokój to po prostu jeden z wielu wielu noblistów;-)
równie dobrze moglibyście naszych Polskich noblistów ( większość już nie żyje ) pytać o ekonomię i gospodarkę wykresy i trendy… a idąc tym tropem indian z Amazonii zapytajcie o prognozę pogody dla Warszawy…
@soko
Wg tego kto tak napisał to tak .
Ale w rzeczywistości żądza posiadania jest źródłem imperializmu.
Nie słyszałem nigdy żeby faktycznie politykę państwa kapitalistycznego prowadził pracownik najemny.
Ale żeby socjalizm był źródłem amerykańskiego kapitalizmu to takich
bredni nigdy nie słyszałem .
Pan chyba napił się zbyt dużo alkoholu ?
ale ja widziałem za to psy bezpańskie, wygłodniałe i umierające na mrozie… ciekawe jak do tego by się szanowny Pan Noblista odniósł. przykład zdecydowanie nietrafiony.
Widząc ten ogrom sceptycyzmu wobec funkcji idei postanowiłem wyręczyć p. Profesora (without not claimes oczywiście) i dać niektórym tutaj obecnym materiał do intelektualnego “przemielenia”.
http://njusacz.blogspot.com/2012/02/sceptykom-idei-dedykuje.html
NBP trzyma wartość złotego (a inni drukują)
zadaniem jego jest utrzymywanie wartości pieniądza a nie martwienie się o eksport
jeśli złoty się umocni to eksport osłabnie…
patrząc w szerszej perspektywie to mamy dług (rosnący)
idzie fala emerytów a technologicznie i naukowo jesteśmy w peletonie
w dłuższej perspektywie będą kłopoty
bezrobocie rośnie ( nie tylko u nas ale martwmy się o siebie nie o innych)
z prognozowanie kursu wymiany albo wartości indeksów jest tak jak z pogodą
nie wiadomo jaka będzie temperatura za miesiąc za rok za kwartał…
ale wiadomo jako jest TREND
( w pogodzie na pewno idzie marzec czyli przedwiośnie )
@faraon
“Nie widzę wielkiej różnicy czy pracuje się na klasę kapitalistów czy na klasę robotniczą. Najlepiej pracować na siebie, a to umożliwia kapitalizm.”
Nie słyszałem nigdy że w kapitalizmie mozna pracować na siebie.
W kapitalizmie pracuje się na właściciela . A właściciel utrzymuje się z cudzej pracy.
“Tutaj brak mi danych na ile to prawda. Zresztą jeśli można zastąpić w prostych lub bardzo precyzyjnych czynnościach człowieka to czemu nie? Na tym polega postęp. Ale nikt nie chodzi do automatycznego fryzjera, lekarza, automatyczny doradca w sklepie, w banku? Wolne żarty. Ludzkość ma jeszcze wiele pola do popisu. Ja się cieszę, że ludzie mogą robić coś ciekawszego niż kolektywne kopanie rowów.”
Brak panu danych ? Pisze pan jakby mieszkał w innej galaktyce.
A co ma wspólnego fryzjer czy lekarz skoro już w tej chwili ponad 80 % ludz zawodowo czynnych – nie bezrobotnych jest niepotrzebna ?
“A wszystko zaczęło się od… ograniczenia wolnego handlu (ktoś chciał sobie zarobić na życie i mu tego zabronili) – a wolny handel to podstawa kapitalizmu.”
ANDRONY !!!
Ograniczenia wolnego handlu wprowadza od zawsze burżuazja rodzima w imię swoich interesów . To jest podstawa kapitalizmu a nie jakies pańskie konstrukcje myślowe nie mające nic wspólnego z życiem .
Zresztą w PRL i jak obecnie właśnie tacy ludzie (m.in taki Balcerowicz) jak pan
, ludzie zupełnie oderwani od życia rządzą . Efekty widzimy !
@świadomy
drogi Panie napisałem \Przeszła polityka III Rzeszy, ZSRR, obecna USA to imperializm, którego podłożem był/jest socjalizm\. Muszę pisać prostsze zdania. Przetłumaczę na dwa bo chyba nie zrozumiałeś znaku \/\ przy \był/jest\: Przeszła polityka III Rzeszy, ZSRR to polityka imperialistyczna którego podłożem był socjalizm jako ideologia na której ukształtowały się te państwa. Obecna polityka państwa USA to polityka imperialistyczna, której podłożem jest obecny socjalizm.
P.S> Wytłumacz mi co miałeś na myśli \politykę państwa kapitalistycznego prowadził pracownik najemny\. Czy mówisz tutaj o urzędniku którego się zatrudnia do pracy w administracji?
Przypominam to co wcześniej napisałem: \Bo łatwo jest od razu zarzucać “bzdury”\. A kolega szczególnie uwielbia to słowo i szafuje nim od prawa do lewa. Ja pytam ty zarzucasz bzdury. Zmień ton dyskusji.
tylko że handel mamy coraz bardziej wolny
granice coraz bardziej otwarte
masz towary/dobra/produkty z całego świata
kupujesz szczoteczkę do zębów z 2go końca świata ( chociaż moim zdaniem płacisz za transport i pośrednictwo a sama szczoteczka kosztowała 9 centów
albo mniej..
kupiłem w ub tygodniu grzejnik elektryczny 2000 W cena 55zł ( 90% to plastik kraj pochodzenia Chiny)
alternatywą był inny model za 385 zł podobna moc metalowy ( nie wiem czy chiński)
@soko
Podłożem imperializmu amerykańskiego jest socjalizm ?
To w USA jest socjalizm ? Wiekszość majątku została znacjonalizowana w tym kraju ? Nigdy o tym nie słyszałem . Chyba że zrobiono to przed chwilą.
W Niemczech był narodowy socjalizm ale nie miał on nic wspólnego z socjalizmem. Hitler niczego w Niemczech nie znacjonalizował.
Poparły go szerokie masy drobnej burżuazji niemieckiej. A bezpośrednio wysforowała go do władzy wielkokapitalistyczna burżuazja niemiecka
w obawie przed rewolucją komunistyczną w tym kraju.
Zaraz potem Hitler wymordował wszystkich komunistów i część socjaldemokratów. Nie slyszałem żeby zlikwidował choć jednego burżuja.
Co do ZSRR to raczej tylko częściowo można się tutaj zgodzić.
Trzeba jednak pamiętać że Stalin wymordował wszystkich prawdziwych komunistów.
O pracowniku najemnym.
W państwie kapitalistycznym władze posiada burzuazja jako klasa
dysponująca środkami produkcji (faktycznie jest to obecnie wąska
grupa ludzi – KONCENTRACJA KAPITAŁU – MARKS SIĘ KŁANIA)
A urzędnik ma tylko wykonywac czyjeś rozkazy a nie myślec .
@suawek
Właśnie ! A mówią że wolnego handlu nie ma.
Tyle tylko że jest to handel bardzo bardzo silnego z bardzo bardzo słabym
Przykład Zachód – Polska
na opakowaniu dużymi literami nazwa Firmy (polskiej) adres (polski)
i nie zauważyłem że to nie PRODUCENT ale pośrednik. nazwy producenta nie ma nigdzie wewnątrz ani na zewnątrz opakowania ! jest tylko drobnym maczkiem dopisane wyprodukowano w ChRL
tym sposobem niechcący wspieramy
1 handel
2 import
a nasza gospodarka leży
i nie dajmy się zwieść że wszystkie nowoczesne gospodarki są oparte na usługach albo rzemieślnikach i malych firmach.
Powiedz to Niemcom -aby zamknęli fabryki i niech otworzą zamiast tego 100 000 nowych salonów fryzjerskich
bez nowoczesnego przemysłu i bez rolnictwa to może się utrzymać Monako Watykan itp
nawet Szwajcarzy mają przemysł i rolnictwo
z samych usług nie da się ŻYĆ
a politycy wmawiają lemingom że przemysł i rolnictwo to beee
stare niemodne z czasów PRLu…
“a politycy wmawiają lemingom że przemysł i rolnictwo to beee
stare niemodne z czasów PRLu…”
Oni tak mówili bo mieli w tym interes . Sprzedawali polski majątek za
grube łapówki.
a gdzie ta hekatomba? świat miał się zawalic? to miało byc juz czy za chwilę?
heheheheheeh
oprócz łapówek to obawiam się że oni w to wierzyli
zobaczyli że na zachodzie jest duży udział usług, handlu i drobnych firm w PKB
tak jest to prawda ale fundamentem jest przemysł i rolnictwo
może być szeroki dach nawet dużo szerszy niż fundament ale pod warunkiem że ten fundament jest solidny
więc zgodzę się że konstrukcja może być szersza u góry
jednak nie ma takiej konstrukcji która by wytrzymała jeśli jej stopniowo podbierasz fundament i wątpię by jakiś kraj powyżej 2 mln mieszkańców mógł sobie poradzić bez rolnictwa i bez przemysłu ( nawet niech to będzie przemysł farmaceutyczny ale zawsze coś produkuje)
@ obserwator
może czekałeś na nagła śmierć bez bólu i cierpienia ( o takiej hekatombie mówisz)
a to jest powolna agonia umieranie w bólu i cierpieniu
a lekarz ordynator ( Draghi) podaje kroplówkę tylko że kroplówka to nie lekarstwo
czy np. 23% bezrobocia w Hiszpani to mało ??
a to dopiero początek roku jeszcze różne ciekawe zjawiska nastapią
to mi przypomina bajkę o mrówce i koniku polnym
oraz prognozy lemingów że w tym roku zimy nie będzie
otóż jest ZIMA prawdziwa
a w gospodarce też będzie zima tylko się spóźnia i tylko jednej rzeczy nie wiemy czy będzie sroga czy łagodna
@Magda
Ja kupowałem na allegro. Sprzedać możesz tez na allegro. Niestety rynek zbytu nie jest tak dobry jak ze zlotem, z którym możesz w każdej chwili polecieć do NBP i z marszu możesz sprzedać po cenie rynkowej. Jednak jak będzie po 158 USD za uncje to na pewno płynność się zwiększy. U jubilerów na pewno nie będę sprzedawał, bo to kanciarze. Wiec jak na razie jedyna rada to założenie konta na allegro. VATem się nie przejmuj, bo wszyscy doliczają go do ceny, wiec przy sprzedaży tez po prostu sobie go doliczysz. Co do tej prognozy to jest ona bardzo optymistyczna. Nawet ja nie zakładam, ze będzie tak dobrze. Wiadomo przyszłość jest nie pewna i różnie może się zdarzyć, zawsze jest ryzyko. Z drugiej strony dzisiaj trzymanie kasy w banku tez już niesie ze sobą jakieś ryzyko, a jak będziesz trzymał kasę to na pewno stracisz przez inflacje. Ja kupowałem jak było pon. 30 USD, bo tak sobie postanowiłem, wiec teraz jestem już trochę na plusie. Nie mam zamiaru go sprzedawać przez jakieś 10 lat, bo ta kasa nie jest mi dzisiaj potrzebna. Inwestycje ta traktuje bardziej jako swoja polisę ubezpieczeniowa na życie. Niektórzy kupują różne polisy ubezpieczeniowe, inwestują za pomocą różnych funduszy inwestycyjnych lub banków na swa emeryturę, wierzą w ZUS i OFE lub po prostu trzymają kasę w banku na koncie lub lokacie, a ja kupiłem sobie srebro, bo nie przepadam za fiducjalna waluta, denerwuje mnie inflacja. Dlaczego nie złoto? Mialem złoto, ale go sprzedałem, bo stwierdziłem, ze srebro ma lepsza perspektywę.
@Thomas
hehe
mądrze prawisz:-)
(polać mu
tylko nie panikuj gdyby srebro miało chwilami trudny rok np z powodu recesji zapotrzebowanie w przemyślę mogłoby OKRESOWO spadać ale jeśli to inwestycja długoterminowa to szacun
tak trzymać
mam tylko nadzieję że nie postawiłeś wszystkich wolnych środków na 1 kartę
A JA MAM PROPOZYCJĘ.
Trochę programuję i miałam nieraz styczność ze społecznością (ideą) open source, gdzie cała społeczność bierze udział w projekcie.
Ludzie powinni łączyć się w grupy dla budowania jakichś projektów na zasadach open source czy spółdzielni. Gdy produkt osiągnie wartość rynkową, uczestnicy dzieliliby się dochodami na zasadzie udziałów.
Przykład:
Społeczność artystów plastyków (nie koniecznie po dyplomach). Komunikowała by się poprzez swoją stronę internetową. Każda osoba wnosiłaby coś od siebie (jeden malował obrazy, drugi coś innego, trzeci prowadziłby sklep internetowy, czwarty był odpowiedzialny za reklamę, piąty za księgowość, szósty był przedstawicielem handlowym, siódmy zarządzał całością itd…
Można tak budować firmy bez ponoszenia ryzyka finansowego. Potem każdy otrzymywałby swoją dolę z zysków bez jałmużny 1200 brutto.
To by zwiększyło liczbę firm w Polsce a ludzie robili by to, co lubią.
@ rybiński
Jeżeli Yunus proponuje obejście szeroko rozumianego “systemu”, który dusi ludzi ich przedsiębiorczość, to moim zdaniem – przegra.
System ma się zbyt dobrze, a władza “żywi się sama”.
Przykład pierwszy z brzegu, z naszego podwórka:
http://michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=2382
@Iwka2
dobrze
masz już pomysł ?
masz na myśli osoby na tym blogu ?
co mam robić?
np.
mogę w weekendy coś TŁUMACZYĆ Z NIEMIECKIEGO lub ANGIELSKIEGO
Co do Noblisty, to uważam, ze Idea jest słuszna, ze jest to krok w dobrym kierunku. Działanie nie dla zysku, ale by realizować cele społeczne, dla wspólnego dobra, by rozwiązywać problemy, które wszyscy napotykamy na swej drodze. Dzisiaj największym hamulcem rozwoju jest pieniądz, to on stanowi problem. Bez pieniędzy dzisiaj nie założysz firmy, nie kupisz mieszkania. Wszędzie jak ktoś chce coś zrobić, to najpierw napotyka na pierwsza i jedyna barierę wejścia, czyli pieniądz. Musi na starcie wziąć kredyt, który później spłaca z wygenerowanego zysku. Dlatego wiec zysk dzisiaj stanowi jedyna motywacje do działania, bez zysku nikt nie będzie nic robił. Problem polega na tym, ze Ci co maja władzę nad pieniądzem powodują, ze nigdy go nie ma na tyle, żeby wszystkim starczyło. Niedobór pieniądza powoduje rywalizacje, w której jedni wygrywają, a inni polegają. Mimo niedoboru pieniądza system generuje inflacje, która również jest wynikiem niedoboru pieniądza, bo rzady nie mając pieniędzy są zmuszone do nakładania na swych obywateli i przedsiębiorców coraz wyższe podatki, a to w konsekwencji powoduje wzrost cen towarów i usług, a wiec inflacje. Powodem nie doboru pieniądza jest system rezerwy cząstkowej.
Idea Noblisty jest słuszna, diagnoza tez, ale według mnie rozwiązanie już nie. Bo według mnie nie da się rozwiązać dzisiejszego zepsucia świata poprzez kredyt. Rozwiązanie jest tylko jedno zmienić obecny system finansowy. Zlikwidować tzw. fiat currency, czyli pieniądz fiducjalny, zabrać władzę bankom centralnym nad kontrola podaży pieniądza poprzez ustalanie stóp procentowych na danym poziomie i oprzeć podaż pieniądza np. o zloto i inne metale szlachetne, czyli o konkretne surowce lub towary produkowane przez przemysł. Wtedy o podaży pieniądza będzie decydował wolny rynek, a nie grupa wpływowych osób na górze.
@świadomy:
kolego co do socjalizmu to nie trzeba nacjonalizować środków produkcji żeby nazwać system socjalistycznym. Tak jak to było w III Rzeszy.
Cytat:
“Narodowym socjalistom udało się całkowicie wyeliminować motyw zysku z zarządzania biznesem. W Niemczech nazistowskich już nie ma mowy o wolnym przedsiębiorstwie ani też nie istnieją przedsiębiorcy. Byli przedsiębiorcy zostali zredukowani do statusu Betriebsfuehrer (kierownika przedsiębiorstwa). Nie mogą swobodnie działać, muszą bezwarunkowo słuchać poleceń wydawanych przez Ministerstwo Gospodarki Rzeszy (Reichswirtschaftsministerium), jego urzędników okręgowych oraz rejonowych.” Ludwig von Mises, Biurokracja, 1944r.
A popatrz teraz na USA: patriot act, nacjonalizacja i dotowanie upadających banków i fabryk, medicare (tak jak u nas nfz), ACTA, potworne regulacje prawne, ministerstwa, FED i nacjonalizacja złota, dodruk pieniądza i ukryta inflacja, Social Security, dług publiczny… Gdzie jest bliżej do kapitalizmu czy socjalizmu?
O pracowniku najemnym.
W państwie wolno rynkowym (kapitalistycznym) władzę posiada konsument. On decyduje co kupić i wymusza na producentach optymalizacje i innowacje. Jak jesteś przedsiębiorcą i masz kapitał to możesz nic nie sprzedać i co ci z tego.
Wolnorynkowcy nie segmentują ludzi na grupy i twierdzą że jest wojna klas. Na rynku możesz być zarazem producentem i konsumentem, pracować i produkować.
“władze posiada burzuazja jako klasa dysponująca środkami produkcji (faktycznie jest to obecnie wąska grupa ludzi” – powiedz mi ilu jest przedsiębiorców w Polsce?
Hmm…., rzeczywiście poglądy Noblisty nie są może od razu łatwe do zrozumienia, w końcu to Noblista
.
Pozwoliłem sobie wcześniej krótko wypunktować wnioski ze spotkania z Noblistą w BUW, jednak nie napisałbym ich jeżeli wcześniej nie zrozumiał bym idei Covey’a. Mam na myśli jego książkę \7 nawyków skutecznego działania\.
Zachęcam serdecznie do sięgnięcia do lektury. To szkoła dobrego życia.
-pozdrawiam!
@soko
Pan nie rozumie słowa socjalizm . Myli go pan zapewne z państwem socjalnym
(opiekuńczym) który to zresztą wprowadzili konserwatyści a nie lewica.
Państwo socjalistyczne to państwo którego większość lecz nie wszystkie , środków produkcji należą do wszystkich (którzy wcześniej byli pracownikami najemnymi w kapitalizmie) . To teoria !
Natomiast kapitalizm w swej istocie (praktycznie, w rzeczywistości ) jest ustrojem w którym klasą panującą jest BURŻUAZJA – czyli posiadacze
środków produkcji , banków , handlu etc. Cały obieg pieniądza , instytucje
państwowe , prawo ,sądownictwo , także tzw przedsiębiorstwa państwowe etc są podporządkowane woli BURŻUAZJI ! Burżuazja posiada nad nimi władzę a w konsewkwencji nad resztą społeczeństwa które nie posiada tych atrybutów.
Krótko mówiąć PAŃSTWO KAPITALISTYCZNE JEST WŁASNOŚCIĄ BURŻUAZJI !!! Ona to ustala prawa i ewentualne ograniczenia np w handlu we własnym interesie (choć trzeba przyznać że nie zawsze bo także w interesie narodowym) .
Jak podaje pan przykłady USA że tam coś znacjonalizowano to to jest nieprawda !. Ta “nacjonalizacja” polega na tym że właściciel czyli burzuj sprzedaje tzn nakazuje zakup przez tzw “państwo” nierentownego przedsiębiorstwa , banku etc za odpowiednią sumę. Potem takie państwo
czyli burżuj zasila takie przedsiębiorstwo pieniędzmi państwowymi tzn pięniedzmi z podatków siły najemnej aby potem “kupić” już lepiej prosperujące
przedsiębiorswo za sumę mniejszą niż włozyło w nie “państwo”
Jeśli chodzi o Niemcy . To faszystowski państwo imperialistyczno burzuazyjne działało wyłacznie z motywów zysku. Przeciez Hitler nie napadł na Polske,
ZSRR i inne państwa żeby zrobic sobie wycieczkę do tych krajów lecz aby
zagarnąć ziemie tych krajów , ich przemysł , surowce itp. majątki ich obywateli . Burżuazyjni faszyści doprowadzili motyw zysku do perfekcji wykorzystując zwłoki pomordowanych ludzi na produkcję np mydła
Czysty motyw kapitalistycznego zysku !!!!!!!!!!!!!! Nie liczy się człowiek
(co najwyżej jego martwe ciało) liczy się władza i zysk dla burzuazji !!!!!
Jak pan ni ezrozumiał to proszę napisać
W Niemczech za Hitlera
Aha jeszcze jedno co zapomniałem.
“…powiedz mi ilu jest przedsiębiorców w Polsce…”
W środkach masowego podają że około 2 mln .
Owszem około 2 mln lecz zdecydowana wiekszość z nich
zarejestrowała tzw działalność gospodarczą ale nikogo nie zatrudnia ,
tylko pracuje na umowe – zlecenie u kogoś. Czyli jest w gorszej sytuacji
niż pracownik najemny która posiada jakieś tzw przywileje jak np prawo płatnego urlopu. Krótko mówiąc nie są to kapitaliści tylko DZIADY !!!!!
W Polsce zresztą nie ma prawie rodzimej burżuazji bo praktycznie prawie
cały majątek nalezy do właścicieli zachodnich ( czyt. zachodniej burżuazji – tej przeważnie wielkokapitalistycznej )
Tak nas załatwił pan Balcerowicz i spka
Śmieszni jesteście z tym pieniądzem kruszcowym. A kto będzie emitentem?
Jeszcze a propos YUNUSA…
Wielu z Was pisze o socjaliźmie, o wielkim biznesie. Nie o to idzie! Myślę, że Yunus mówi po prostu: licz na samego siebie. Nie czekaj, aż państwo da Ci pracę / zasiłek / rentę – działaj! Rozejrzyj się po rynku, stwórz miejsce pracy dla siebie. A jeśli potrzebujesz kapitału do uruchomienia działalności – poszukaj instytucji podobnej do Grameen, omijaj lichwiarzy.
@Iwka2 – popieram, co piszesz. Spółki założone przez Yunusa działają na zasadzie spółdzielczej.
@Adi
Państwo, rząd, ale nie będzie mógł drukować do woli, bo wzrost podaży będzie ograniczony wzrostem podaży towaru lub surowca o który został on oparty, np: wzrostem podaży metali szlachetnych.
Nie wiem czy widzieliście:
http://tomheinemann.dk/the-micro-debt/
Nagroda Nobla nic już dzisiaj nie znaczy. Wszędzie lichwa, można nawet Nobla dostać za lichwę.
@Radek
Jeżeli chodzi o kataster, jest to bardzo trudny temat. Jestem zwolennikiem wprowadzenia tego, choć się boję, że “wyjdzie jak zawsze”, bo żyjemy w Polsce;).
1. Chodzi o to by był dobry “system” wyceny wszystkich nieruchomości. Tutaj jest olbrzymie pole do korupcji, przekrętów, oszustw i wszelkiego rodzaju machlojek.
2. Śmiem podejrzewać, że po wprowadzeniu tego podatku, ogólnie ceny nieruchomości powinny pójść na dół (więc średnio raczej to nie będzie “60%”). Powinien on też w znacznym stopniu zapobiec powstawaniu “baniek spekulacyjnych”. Ma to też swoje minusy, bo “kapitał spekulacyjny” albo poszuka sobie innych branż, albo będzie szukał w nieruchomościach, ale już nie u nas, a za granicą. A przecież zawsze to kapitał.
You must be logged in to post a comment.