Spotkanie z laureatem pokojowej nagrody Nobla

Już w najbliższy wtorek, 31 stycznia o godz. 18.00, w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie, odbędzie się otwarte spotkanie z laureatem Pokojowej Nagrody Nobla – Muhhamadem Yanusem. Tematem spotkania będzie przedsiębiorczość społeczna jako nowy model biznesu oparty na bezinteresowności. Poprowadzi je rektor Uczelni Vistula, prof. Krzysztof Rybiński. Wizyta Noblisty jest częścią obchodów ONZ-owskiego Międzynarodowego Roku Spółdzielczości. Przyjazdowi towarzyszy polska premiera autobiografii M. Yunusa – „Bankier ubogich”.
Muhhamad Yunus jest twórcą pojęcia mikrokredytu, nazywany Bankierem ubogich. Kierowany przekonaniem, iż prawo do kredytu stanowi jedno z podstawowych praw człowieka, w 1983 roku założył w Bangladeszu Grameen Bank. Jego celem było zapewnienie ludziom żyjącym w chronicznym ubóstwie szansy na poprawę bytu dzięki dostępowi do skromnych pożyczek i przyswojeniu sobie podstawowych zasad ekonomii w celu podjęcia działalności gospodarczej.
Serdecznie zapraszam.




















77 responses to "Spotkanie z laureatem pokojowej nagrody Nobla"
kto będzie emitentem kredytu? bank, państwo, spółdzielnia, międzynarodówka z Goldmana?
Ciekawe, że w polskiej prasie nie ma nawet o tym wzmianki? “W zeszłym tygodniu prezydent Chin na spotkaniu z generalicją uprzedził, że Chiny bez wahania wesprą Iran, nawet jeżeli przyjdzie za to zapłacić III wojną światową”
http://www.wykop.pl/ramka/1010869/ciekawe-ze-w-polskiej-prasie-nie-ma-nawet-o-tym-wzmianki/
Dopóki jeszcze ACTA nie ograniczy nas w obejrzeniu podobnych rzeczy, dedykacja z okazji Nobla dla p.Yanusa ze strony Cata Stevensa, obecnie Yusufa Islama.
http://www.youtube.com/watch?v=gLG91tOLPdQ&list=PL09FDD856182C56A6&index=56&feature=plpp_video
Global Recession – Michael McIntyre’s Comedy Roadshow
wkleić w googla (according to new ACTA rules
)
Polecam
widziałem ostatnio program o kobitkach z Bangladeszu. Działa to w ten sposób, że żyrują sobie nawzajem. Część nie spłaca a reszta musi robić na niespłacających. Spłacającym zrobił się efekt kuli śniegowej. Muszą pracować więcej i więcej aby spłacać więcej i więcej swoich i nie swoich kredytów.
Cóż, lekcja podstawowych zasad ekonomii okazała się bolesna.
bezinteresowny biznes… coś jak uczciwy polityk
. To się chyba wśród polonistów oksymoron nazywa.
@ rybiński
Profesorze, niedawno TVN CNBC kilkakrotnie powtarzał zachodni film o Yunusie jako pasożycie najbiedniejszych.
Mowa była np. o próbie zastraszania jakieś (już nie pamiętam nazwy) organizacji z Norwegii, która wykryła finansowe przepływy dużych rozmiarów z firmy Yunusa na inne konta, w celu uniknięcia płacenia podatków.
Komu wierzyć?
PS. Nie reklamuję TVN.
Mam o nim własne zdanie.
Nazwę podałem dla jasności.
Rewelacja Panie Krzystofie!
Czy mógłby się pan zapytać pana Muhhamada Yanusa o fale samobójstw spowodowanych udzielaniem kredytów osobom, których na to nie stać. Miesiąc temu oglądałem materiał bodajże BBC o tym przekręcie w Indiach. Skandynawowie bardzo to wspierali finansowo, teraz jakby nabrali wody w usta i niebardzo chcą się wypowiadać na ten temat. Podobno to bardzo dochodowy biznes ponad 150% czystego zysku.
Proszę sobie wyobrazić, że gdy kredytobiorca nie mógł spłacać kredytu to urzednicy bankowi m. innymi namawiali go do samobójstwa i spłaty zaległości z ubezpieczenia. Rewelacja, coś takiego można wprowadzić w Polsce!
Spotkanie z noblistą! Wow!
Pierwszy lepszy link z naszej prasy na ten temat:
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8770320,Fala_samobojstw_w_Indiach__Powod__Mikrokredyty.html
Serdeczne pozdrowienia!
G.F.
ZBIEDNIEJEMY, do poczytania
http://biznes.gazetaprawna.pl/wywiady/588563,zbiedniejemy_trzeba_sie_z_tym_pogodzic.html
Ktoś wie gdzie można znaleźć po polsku tekst umowy ACTA? Nie znam sprawy a tu wrzawa jak cholera i chciałbym sobie wyrobić opinię w temacie.
http://d.polskatimes.pl/k/r/13/f1/f8/4f1c3231f3fc5_z.pdf ACTA PDF
nie dalej jak w czwartek o tym czytałem…
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/strategie/kredyt-na-zatracenie,9667,1
tak, zbiedniejemy i dlatego czas szykować się na takie kredyty…
Merkel Refuses Role of Rescuer in Euro Crisis :
http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,811607,00.html
‘There Is No European Emergency Plan’:
http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,811792,00.html
“Przedsiębiorczość społeczna” i “biznes oparty na bezinteresowności” są dla mnie cholernie podejrzane. Czuć w tym dużo równości, dobroci i innych socjalistycznych bzdur, których boję się bardziej niż polityków i Keynesa.
Marcin Radzik:
Bardziej przekonuje mnie argument wskazujący na motywy polityczne rządu Bangladeszu, starającego się o przejęcie inicjatywy w mikropożyczkach, rozwijających się dość prężnie w próżni jaka istniała w tym kraju. A że jakiś kanał norweski wyprodukował film o którym mowa, cóż, telewizja komercyjna na czymś musi robić biznes. Ciekaw jestem kto sponsorował tamten dokument. W 2009 Yunus otrzymał kolejną nagrodę od prez.Obamy, to akurat nie jest argument, ale nie sądzę by ten ostatni nie sprawdził rewelacji norweskich. A, że GW się tym bardzo zainteresowała po swojemu, no comments. Nie znam Bangladeszu i jego realiów ale według tego co zdążyłem zauważyć w wywiadach z Yunusem, jego program stanowił być może jedyną szansę na zmianę położenia kobiet-inwestorów w tamtych realiach, jeśli nie program emancypacji.
http://www.eastasiaforum.org/2011/06/14/the-removal-of-muhammad-yunus-from-grameen-bank/
@ Darek Jaszczyk
Prawie nic nie wiem o Yunusie.
A życie ludzi, którymi się zajął (mniejsza, dlaczego) jest CIĘŻKIE.
http://www.youtube.com/watch?v=QJhVM930YXY
Temat jest więc poważny i ciekawy.
Nic prawie o nim nie wiem.
Dlatego pytam: komu wierzyć.
A tak z pozornie innej beczki, co mi szkodzi podać, że są organizacje, które docierają tam, gdzie inne zawracają?…
Może ktoś przy okazji pochyli się nad tym…
http://www.pkwp.org/
Choć czasem myślę, że ci, co mają bardzo mało, nieraz są szczęśliwsi od wielu z nas…
Paradoks?
Grecy mają prawo do kredytu do 500% PKB! Jest niezbywalne!
A my co się mamy ograniczac konstytucją 666% to lepsza liczba!
Zaraz, zaraz… myślałem, że kredyty miały nas zgubić, a nie fundować Nobla?
Z drugiej strony… przecież nie był to Nobel z ekonomii!
PS. Formularz do komentarzy pyta się o adres strony internetowej, ale go potem nie wyświetla – nadrabiam to niedopatrzenie: http://www.maltreting.pl
Bangladesz. Bank biednych kobiet
http://web.archive.org/web/20071122001105/http://serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34175,140820.html
”Kierowany przekonaniem, iż prawo do kredytu stanowi jedno z podstawowych praw człowieka.”
Nigdy w życiu nie brałem i nie wezmę żadnego kredytu. Swoje pierwsze pieniądze zarobiłem pracując na czarno za 6 zl. na h, 10 godzin dziennie, 6 dni w tygodniu potem wyjeżdżałem na prace sezonowe za granice. Nie skończyłem żadnej szkoły ekonomicznej, o ekonomii wiem tyle co przeczytam w internecie, a mimo to teraz z samych inwestycji wyciągam więcej niż niektórzy zarobią na etacie. Moja mama dzięki pieniądzom z handlu wybudowała dom. Teraz założyła 1 osobowa firmę w Austrii, bez grosza przy duszy i wychodzi na czysto 1200 euro miesięcznie pracując 6 godzin dziennie. Nie rozumiem i nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy mówią jakim to zbawieniem dla nas jest kredyt. Według mnie kredyt zniewala ludzi. Sam nie wiem gdzie bym był teraz, gdybym po studiach zamiast iść do roboty za 6 zl. na h wziął kredyt i otworzył działalność gospodarcza w tym kraju. Na dzień dobry by mnie przywitano kryzysem gospodarczym. Pewnie bym siedział gdzieś w barze z kartonem najtańszego wina i wspominał studenckie czasy.
@rybinski
Panie Profesorze
Nie bede na tym spotkaniu. Ale wdzieczy bylbym za umieszczenie w spotkaniu moich pytan ( jesli jest oczywiscie taka mozliwosc)
Jak maja sie wskazniki Grameen Bank do omawianego przez Pana modelu 3-5-3? (omawianego na jednym z filmikow tv.rybinski )
Drugim moim pytaniem jest jak wyglada w Grameen Bank model windykacji – wobec kredytobiorcow ktorzy sa analfabetami.
Jak sie nie produkuje nic w Umyslach Golodupcow z czwartorzedu umyslowej zapasci jarania Jointow i fudeczki z Michnikiem z Solidarnosci to nawet Bangladesz nie pomoze. Kredyt to Se moze tu prosze dokonczyc. Ekonomia Kredytu a nie Ekonimia Normalnosci.
Nie chcialo wam sie robic i liczyliscie jak i liczycie na skrobane to macie Panstwo ktore jest totalnym zjebem umyslowo programowo tworczo bezcholowim. Nie napominajac o Braku jakiej kolwiek praworzadnosci prawo nie istnieje. Jest Bezcholowie bublowe ynteligencji prawniczej.
z 30 procentowym bezrobociem.
I dajemy pozyczki. Moze Pokazal by Pan jak sie zalatwilo pgry w Czeskiej Republice podkreslam tam byl Havel nie TW Bolek, byla dekomunizacja.
Nie bylo Magdalenki Niech profesor nie tlamsi mlodziezy to jak propaganda Boniego o Planie polsza vel israel 2030 bez nauki, potrzebujecie tlumanow?? To moze w bangladeszu znajdziecie tylko to sa muzumanie i Bedzie problem.
Moze Stasia Staszica pan przywola.
a Na Powaznie Ten Ktory zroi w Warszawie na Kolumnie Zygmus Waza po Prostu nie moze Uwiezyc jacy Patalachy zarzadzaja Krajem. Totalne nygusy umyslowe.
Z Historii dodam ze ow Zygmus Byl bardzo zdolnym producentem zegarkow Mial nieslychany fach w rekach nie tak jak Walesa i Kompanija, ale Dzieki Boniemu Polska 2030 bedzie produkowac Jassinow. Plus Kredyt z nie Polski bank gdzie Pieniadze ida do Hiszpanioli albo do Vathelandu. Madrosci wy moje. Przeciez to trzeba szpitale na mase otwierac jak chca Stefcie i inne Gucie Burczymuchy.
Szczyt Inteligencji Jak wziasc Kredyt Moze Jak Cos Sprzedac i miec zysk??
Zyd od zawsze mial albo wyksztalcenie albo fach. Wy promujecie kredyt.???
Zyd sie w grobie przewraca z bandustanu Pollandi Donalda, Boniego Kaczynskiego, Sikorskiego i Komorowskiego razem z Millerem, Kolodka i Walesa nie wspominajac o Ministrze Gospodarki Pawlaku Waldkim co sie smierdziela nie chcialo pracowac tylko kredyt brac.
A teraz maja ta strajki. sprzedali wszystko sa w samych skarpetach i Podpisuja ACTA i SRACTA.
To moze wszyscy wezmy kredyt i jak w Filmie i ksiazce Reymonta powiedzmy ze ‘ a taki h ja ci wkeslow nie splace’ . Doprawdy Rubaszne.
Takim oto smiesznym bandustanie umyslowym prowadza nas ynteligenckie glowy.
Larum Rzeczpospolito.
To jest Zacmienie umyslow Yntelygencji na poziomie Bangladeszu czytaj Polski.
Czytajcie dalej Profesorow Kolodkow Winnnickich ktorzy glosza ludzia falszywa ekonomie. Makabra i Karramba.
Podbije pan Szukam Ramy co wazy 8 kg Gdzie ja w polsce Solidarnosci produkujecie??
Nie aluminium, no i co ?? kredytem nie place ale Zlotem. ROTFL
Tylko Tyle Kredyciarze. Leniuszki Styropianu. marna widze ResPublike zacmionych Genjuszy Moze Michnik Poleje a Kwasniewski opowie jakis gryps jarajac Jointy z Palikotem. Rubaszni Panowie. Podczas Produkji Domowym sposobem wibratora przez Biedronia, Bielan bedzie pial ile to produkujemy sklejki czy jak to tam szlo.
Galamajzy Jedne.
zgadzam się Thomas, za 4 miesiące biorę ślub i choćby miało się to skończyć mieszkaniem przez 20 lat na wynajętym to nigdy nie weźmiemy żadnych kredytów, żal mi ludzi którzy dają się nabrać na słowo “MUSISZ”, swoją drogą to wolę płacić tą ratę innemu polakowi niż wspomagać banki
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=spapXznZf4I
Mnie ciekawi jak szacowny noblista zapewnia prawną pomoc dla tych biednych ludzi. Czytałem dziesiątki umów kredytowych różnych banków czy biur pożyczkowych, nieliczne są ok, ale większość to pospolite zbójectwo. U nas przynajmniej jest UOKIK, który wytrzepał już sporo zbójeckich zapisów z umów kredytowych, można też sobie wziąć prawnika lub poszukać w internecie.
A i tak wiedza kredytobiorców w Polsce jest mizerna, poza tym pęd banków do drobnego druku i chowania asów w opasłych regulaminach nie sprzyja uświadomieniu ludziom wszystkich aspektów kredytu.
A tam przy takiej skali nierównowagi stron umowy: biedny prosty człowiek vs instytucja kredytodawcza, problem jest w mojej ocenie bardzo ważny.
@ Tomas, Cookie Monster
Kredyty można brać ale z głową i rozwagą. Ja kilka razy brałem kredyty ale zawsze do takiego poziomu, że miałem bardzo duże zabezpieczenie w innych nieruchomościach czy rzeczach, gdyby moje dochody nagle spadły do zera i pojawiły się dodatkowe nieprzewidziane wydatki (choroba, wypadek etc. ) i urwała by się możliwość spłaty z bieżących dochodów.
Poza tym należy pamiętać, że każdy kredyt należy spłacać jak najszybciej = duże raty na minimalny okres czasu. Po co zanosić odsetki do banku, przez długi czas kredytowania.
Cookie Monster: można np. trochę odłożyć na wkład własny, dobrać kredytu na kilka lat na małe mieszkanie, a po kilku latach, jak spłacisz można zamieniać mieszkanie na większe. Kapitał własny już będziesz miał ze sprzedaży małego lokum, i znów możesz się wspomóc mniejszym kredytem na kilka lat. W razie jakichś nieprzewidzianych okoliczności zawsze będziesz mógł sprzedać mieszkanie aby pozbyć się kredytu i powrócić do wynajmu.
No to się Pan zniżył do poziomu bruku zapraszając tego społecznego pasożyta. Nie oglądał Pan programów dokumentalnych o tych jego kredytach toż to pijawka finansowa czystej wody – wstydził by się Pan!!!!. Żenada normalnie
Straciłem do Pana resztki szacunku!!!!
Bez poważania.
Oto dlaczego amerykanie chcą zaatakować Iran, bo kieruje nim prawdziwy mąż stanu – http://www.youtube.com/watch?v=juIqZ92_3sA&feature=related
@ Icek… etc.
Do lekarza, Czarna Dziuro.
@ Thomas, Cookie Monster
Też bym chciał ominąć w życiu kredytowe rafy.
Ale (oby – nie) na każdego z nas może przyjść prywatne Nieszczęście tak dużych rozmiarów, że… nie będzie zmiłuj.
Powtarzam – oby nie.
Ale, nie ma co się zarzekać, że: nigdy itd.
Fakt, najlepszym zabezpieczeniem jest Boża opieka, własna zaradność i zdrowe relacje rodzinne.
Tylko, że rodzina akurat dziś to cel nr. 1 euromatołów (jak to słusznie nazwał ich “Ryba”).
Żeby nie być gołosłownym:
http://www.piotrskarga.pl/ps,9167,2,0,1,I,informacje.html
“Bankier ubogich” to dobry tytuł książki. Bankierzy są panami ubogich i tak pozostanie. Nowym modelem biznesu opartego na bezinteresowności są polskie szpitale. Leczą ludzi i nie chcą za to zapłaty. Należy także zwiększyć zasiłki dla bezrobotnych , dać pieniądze bezdomnym, zwiększyć wydatki na pomoc społeczną bo biednych ludzi w Polsce nie brakuje. Trzeba koniecznie dać biednym kredyty to wtedy rozruszają gospodarkę kupując towary i maszyny. Kłopot w tym że szlachetne zasady noblisty kłócą się zupełnie z przekonaniami Rybińskiego.
@Adi, Marcin Radzik
Poniekąd zgadzam się również z wami, nie jestem przeciwnikiem kredytów, uważam tylko że kredyty powinni brać ludzie których jest na nie stać. Przyczyny dla których ja sam nie chcę brać kredytu:
1. Ryzyko nieprzewidzianej sytuacji życiowej np. zwolnienie. Jeśli do tego dorzucimy znaczny spadek cen wartości nieruchomości (co idzie w parze z kryzysem gospodarczym i zwolnieniami) to w efekcie nie dość że bank zabierze mój uzbierany wkład, sprzeda mieszkanie za część jego wartości to jeszcze pozostanę z długami na kolejne lata, efekt? albo strzelić sobie w łeb albo uciekać z kraju.
2. Utrzymanie takiego mieszkania, remonty + utrata wartości. Lepiej jest wg mnie wynajmować i powoli zbierać nie przejmując się stanem wynajętej nieruchomości. Niech właściciel się tym martwi.
3. W moim przypadku rata kredytu to 1900zł (pewnie z 20-30lat) zaś wynajęcie 1100zł, odkładając 800zł przez 12 lat uzbieram 115 000zł, dodając do tego inne oszczędności, pomoc rodziny i można zacząć czegoś szukać.
Piękna wiadomość. Jedna z ciekawszych postaci naszych czasów. Zazdrość mnie trochę ogarnia. Przy okazji, przypomina mi się film “Świat według Monsanto”
http://video.google.com/videoplay?docid=-1676896724527593334
Czy już wiadomo, jak rząd Indii zamierza rozwiązać problem samobójstw rolników, którzy weszli w uprawy GMO?
HAARP- Nowa ,niesłychanie potężna bron geofizyczna w USA. Ci ,którzy jeszcze o niej nie wiedza proponuje zeby poczytali.
http://www.globalnaswiadomosc.com/haarpczaszrozumiec.htm
Najlepsze beda rzandy wyksztalconego proletariatu aby jeden drugiego kontrolowal i bron palna dla kazdego niekaranego placacego podatki ojca dzieci majacego zone
tez ogladalem ten reportaz o nim – jakos specjalnie mnie nie zaskoczyl – bardziej zaskakuje mnie ze ktos tak dociekliwy jak p.Prof., w sposob bezkrytyczny owego Pana firmuje w jakis sposob swoim nazwiskiem…
Bardzo zaskoczyla mnie informacja ze Pan profesor poprowadzi spotkanie z Yanusem. Nobel za jego dzialalnosc to wstydliwa pomylka. Popieralo go tak wiele zakomitych i wplywowych osob, a on zawiodl zaufanie i pokladane nadzieje wykorzystujc najbiedniejszych. Splacanie rat z odsetkami juz po 7 dnich od udzielenia kredytu, odpowiedzialnosc zbiorowa za brak lub nieterminowa splate – to niektore z mechanizmow na jakich oparta jest dzialanosc Yanusa. Za takie postepowanie i zbijanie majatku na najbiedniejszych z biednych nie zasluguje by poswiecac mu czas.
do krytykow:
nie rozumiem czemu czepiacie sie tego Yanusa, bank to nie instytucja charytatywna, a kredyt to nie dotacja. Gdyby nie on, nikt by tym ludziom nie dal szansy, a takiego banku zaden miedzynarodowy czy rzadowy fundusz by nie “ratowal” gdyby sie okazalo ze NINJAs nie maja czym splacic. Jak jestescie tacy oburzeni, to zrzuccie sie na Bangladesz albo lepiej na Grecje, bo przeciez to straszna rzecz, zeby rzadac splaty od dluznika. Jak przeputa kase, to trzeba po chrzescijansku przebaczyc i pozyczyc na nowo, tak?
Pokojowa Nagroda Nobla już dawno powinna zmienić swoją nazwę na Polityczną Nagrodę Nobla. Laureaci tej nagrody często mają tyle wspólnego z działaniami na rzecz pokoju co koń z koniakiem. Wystarczy przypomnieć nagrodę dla Baracka Obamy za wojnę w Afganistanie, a także nominacje do tej nagrody w przeszłości dla… Hitlera i Stalina (w przypadku tego drugiego nawet dwukrotnie). W tym kontekście nagroda dla twórcy spiral zadłużeniowych będących przyczyną samobójstw dziesiątek tysięcy ludzi wcale nie dziwi…
@rybinski i wszyscy
Panie Profesorze,
A nie uważa Pan, że ten “Bankier dla ubogich” i stworzony przez niego Grameen Bank wyrządził biednym ludziom więcej krzywdy niż pożytku? Ostatnie badania pokazują, że mikrokredyt nie dość, że nie wyciągnął tych ludzi z nędzy ani się do tego nie przyczynił to – co gorsze – pogłębił ich nędzę.
Czy wiecie na jaki procent są te mikropożyczki? Na około 30-50%, a często też i 100% rocznie. Bywają przypadki sięgające nawet 200% rocznie, więc Provident to przy tym pikuś. Pierwsza rata jest płatna już po tygodniu, przecież żaden biznes nie będzie przynosił dochodów po tygodniu. Utopijne założenia mikrokredytu nie mogą działać. Nie można oczekiwać, że niewolnik czy nędzarz stanie się w chwilę przedsiębiorcom, bo ktoś da mu mikrokredyt. To leczenie alkogolika wódką. Pozostaje kwestia windykacji – oni działają jak bandyci, nasi windykatorzy to pikuś i panowie w rękawiczkach. Tam to jest masakra. Biedacy podpisujący te lichwiarskie umowy z reguły nie umieją czytać, a potrafią się jedynie podpisać. Media epatują jedynie pozytywnymi przykładami, nielicznych procentowo przypadków, którym to pomogło. Ogromnej większości zaszkodziło.
Jak dla mnie to były może i szczytne cele, albo tylko PR i marketing mający na celu krycie wyzysku. Stworzono korporację, bardzo dochodową, która ma za sobą epizod z unikaniem podatków. Ludziom to nie pomogło, a wręcz zaszkodziło. Na biedakach bowiem robi się dobre interesy, tak jak jest z resztą z wydobywaniem złota, produkcją bawełny, kakao, itd, itp. Mikrokredyt na mega lichwę to też dobry biznes.
Prognozy giełdowe i ekonomicZne na ten rok
http://www.amerbroker.pl/?go=content&action=show&id=330
Wczoraj bawarski premier Horst Seehofer stwierdzil ze wyjscie grecji ze strefy euro nie jest wykluczone
@ktr
Mam prośbę o podesłanie linków do cytowanych badań, ale do badań a nie enuncjacji prasowych. Niestety media masowe tak mają, że nie zauważą że coś działa dobrze w milionie przypadków (i zapobiega setkom lub tysiącom zgonów), ale jak w jednym przypadku ktoś umrze, to opiszą to ze wszystkimi szczegółami i stworzą atmosferę totalnej klęski.
odnośnie kredytów mieszkaniowych w Polsce:
http://www.goldblog.pl/2012/01/mieszkania-czyli-jak-nabito-polakow/
Iran is considering banning all oil exports to the European Union
for five to 15 years
EU imports of Iranian crude rose to about 700,000 bpd in the third quarter Last year, up more than 7% from the second quarter, with some of Europe’s most fragile economies among the biggest buyers.
http://tvnz.co.nz/world-news/eu-could-face-long-term-oil-ban-iran-4706501
ktr:
Proponuję badania prowadzone przez MF Transparency odnośnie rzeczywistych stóp pożyczek w Grameen Bank. Nie potwierdzają one tego co pojawiało się w prasie.
http://blogs.cgdev.org/open_book/2011/01/definitive-measurement-of-grameen-interest-rates.php
Wydaje mi się, że bardzo fajna idea jak zwykle została wypaczona.
Mikrokredyty powinny być przeznaczane według mnie tylko i wyłącznie na inwestycje w dobra produkcyjne (typu: kupno krowy, kupno maszyn, budowa szwalni itp.), a nie inwestycje w dobra konsumenckie (typu remont domu) bo na nich mogą zarobić wszyscy ale nie kredytobiorca.
W sytuacji przeznaczenia mikrokredytu na dobra produkcyjne, kredytobiorca ma duże szanse na jej spłatę (co nie oznacza że nie może zbankrutować), a kredytodawca na stabilny zysk.
Dla mnie kredyty konsumenckie jak się coraz bardziej zastanawiam to zwykła lichwa i tak je traktuje i mam nadzieję że nigdy takiego kredytu nie zaciągnę.
A widzieliście ile Grameen ma klientów? Ponad 8 milionów, rewelacja. I to nie są kredyty na futro, tylko na własną działalność. Mówcie sobie co chcecie, ja przyjdę posłuchać.
@Misiek, jaki społeczny pasożyt? Widziałeś ilu Grameen ma klientów? Ponad 8 milionów, rewelacja. Ja przyjadę posłuchać.
No cóż, doprowadzając rzecz do końca, jeśli jest tak jak w linku poniżej, to spłacalność kredytów rzędu 98% jest dla każdego banku wskaźnikiem trudnym do osiągnięcia. A póki co jest to wielkość jaką ten bankier osiąga.
http://manager.money.pl/ludzie/portrety/artykul/nigdy;nie;chcial;byc;bankierem;ale;dostal;za;to;nobla,225,0,1014241.html
http://biznes.onet.pl/radykalny-plan-niemiec-ws-grecji,18493,5011610,3219970,199,1,news-detal
Cha! Cha!
Można i zarobić na dawaniu kredytu i przy 90% ryzyku niespłacenia tego kredytu. Przy odsetkach 900% wyjdzie się na zero. To tylko kwestia organizacji i dobrego oszacowania ryzyka. W jakimś segmencie działalności człowieka i takie odsetki są możliwe do spłacenia, choćby w branży narkotykowej , handlu bronią lub bimbrem.
Strefa euro – projekt niedokończony Ha Ha
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/strefa-euro–projekt-niedokonczony,23486,1
Panie Profesorze, jak taki człowiek z Bangladeszu czy z Indii, bez wykształcenia, nieumiejący pisać i czytać może dobrze wykorzystać mikrokredyt? Może uda się jednemu na 10000, który pewnie bez kredytu też wybiłby się. „Bankier ubogich” to mit, najlepiej strzyże się najbiedniejszych.
Panie Profesorze,
Proszę niech Pan tak uczciwie i w \krotkich zolnierskich slowach\ wyjasni jaki wplyw na takie, a nie inne MACRO Bangladeszu ma to rozreklamowane \mikro\.
w ekonomii nei ma przeciez darmowych obiadow. jak biedaka ma oprocentowany kredyt wyciagnac z biedy? niech Pan spojrzy na moja odpowiedz poniezej w kwestii windykacji…
szczerze licze na Pana odpowiedz bo sensu tego typu inicjatyw nie dostzregam.
z nalezytym szacunkiem,
Njusacz
@ 2012-01-29 00:46:39 by Rafal S odpowiadam:
Representatives from One World Finance, a U.S.-based microcredit provider, confirmed Monday that they had initiated foreclosure proceedings on a goat in southern India following a borrower’s repeated failure to make her $2.20 monthly loan payments. \I tried to work with Ms. [Subha] Thangam on this, but once she fell a full $6.10 behind, I had to repossess the goat,\ said loan officer Michael Conrad, who stated that he was just doing his job and that it was \not [his] fault\ if certain subsistence farmers were living beyond their means. \I’d love to recoup the entire $22 loan at auction, but given the glut of foreclosed and abandoned goats in the area, I’d be lucky to get even half that.\ Conrad also acknowledged that the owner had left the goat in \pretty bad shape\ and had even stripped it of its hair for potential resale on the paintbrush market.
Po namysle, dla osob nieanglojezycznych przygotowalem tlumaczenie
http://njusacz.blogspot.com/2012/01/mikrokredyty-muhhamada-yanusa.html
panie Rybiński,
zakład nadal obowiązuje?
Co sie to dzieje dziwnego na rynkach? Zauważył Pan? Troche nie po Pana mysli, co?
jeszcze dodam (bo tutaj pierwszy pisałem o Iranie) że cała ta sprawa z libią była przygotowaniem pod Iran (o czym pisałem daaawno temu)
no ale to pan jest doktorem zatrudnionym jako profesor a ja skończyłem liceum
Przeciw Acta głosują w całej europie http://mediarp.nowyekran.pl/post/50292,czy-cala-europe-ogarna-protesty-przeciw-acta
@2012-01-30 08:51:39 by Obserwator:
Kolego nie jest ani taktowne ani rozsądne wypisywac tego typu żadania. Gdzie Twoja kultura osobista?
Co zaś tyczy się Iranu, Libii czy też całego obszaru MENA, zakładam znajomośc podstawowych akronimów nawet na pozomie szkoły ponadpodstawowej/gimnazjalnej, to nie odkrył Pan prochu więc, że tak powiem wprost, nie ma Pan się czym przechwalac.
Co zaś się tyczy “rynków” i tego co się na nich “dzieje” to sprawdź kiedy pojawiła się koncepcja LTRO, kiedy EL BANKIERO aka Bernanke dolał paliwa do wzrostów. Jak już będziesz miał dokładny tajming to wtenczas porównaj daty publikacji pewnych prognoz przez EL Profesore. Jak odrobisz pracę domową to się odezwij, porozmawiamy,
njusacz,
Jeszcze słuchać tego obłudnika, po pierwsze porzyczanie najbiedniejszym to zawiązywanie petli na szyi. Gremin bank którego właścicielem jest ów szanowna postać zaczyna pobierać spłaty po 2 tygodniach. Ciekawe jaki biznes ma tak ” dorodne owoce” że po 2 tygodniach można zacząć zbierać lichwe.
Po drugie
Tak się zarabia na darmowych pieniądzach od norweskich podatników powielając je przez mnożnik najbiedniejszych
http://indiamicrofinance.com/grameen-bank-norway-aid.html
http://www.indianexpress.com/news/grameen-banks-yunus-stole-100-mn/718674/
Jak ktoś się zatopi w temat to zobaczy że temu lemingowi należał sie tak nobel jak obamie .
Ps W takich “bankach” oprocentowanie najniższe wynosi bodajże 120 % ,mają 300 w Keni było bodajże 1000 % ale niebęde juz szukał linków kto zechce lub poszuka ten uwierzy.
Więc panie Profesorze przy całym szacunku dla pana reki temu człowiekowi bym niepodał ale to juz sprawa pana sumienia.
Nie moge za bardzo w to uwierzyc… to zaproszenie tego Yanusa to jakas nieprzemyslana decyzja albo nieporozumienie… to co ten koles zrobil to jest wbrew temu co sie pisze na tym blogu. Z tego co wiem z National Geographic, ten czlowiek to nie jest geniusz, tylko cwany krętacz, jak wiekszosc bankierów.
Czy nagle polubił Pan Bankierów-Bogów, dzieki którym ludzie mogą godnie żyć i pracować? Bo bez nich żyliby w “chronicznym ubóstwie”…
a moze to atak hakerow na Bloga Pana Profesora!!!!???????
W latach dziewięćdziesiątych wziąłem na mikrokredcik golarkę Philishave, maszynkę do strzyżenia włosów Philishave, oraz imbryk bezprzewodowy Philips w ratach w ratach na 36 m-cy. Realnie raty wydawały mi się małe, ale jak uwzględniłem że
kapitał od którego nalicza się odsetki jest ciągle naliczany od 100% a powinien być po splaceniu 18 raty (spłacona połowa kredytu) naliczany od pozostałych do spłacenia 50 %, zrozumiałem że kredyt ma realną stopę procentową 120%. Czyli na biednych i niedouczonych lichwa ma najłatwiej. Ja zdobyłem wiedze tanio, gorzej mieli obecnie “wyksztalceni”z hipotekami na których politycy, developerzy z bankierami i dziennikarzami zalożyli profesionalne sidła.
Poza tematem to ciekawy cyrograf zaakceptowali użytkownicy portali Twiter, i Facebook – ciekawe ilu czytało….. regulamin, bo dla nich Acta to sprawa sprawa drugorzędna…….
“Rozumiesz, że poprzez korzystanie z Usługi wyrażasz zgodę na gromadzenie i wykorzystanie (jak określono w Polityce Prywatności) tej informacji, w tym przekazywania tych informacji do Stanów Zjednoczonych i/lub innych krajach w celu przechowywania, przetwarzania i wykorzystywania przez Twitter.
Kontrola Prawa i jurysdykcja
Te Warunki i każde czyności z nimi powiązane będą podlegać prawu Stanu Kalifornia bez względu na konflikt tych praw z prawem obowiązującym w Twoim kraju zamieszkania. Wszelkie zażalenia, postępowania prawne i pozwy sądowe związane z Usługami będą rozpatrywane tylko i wyłącznie w Hrabstwie San Fransisco w Kalifornii.
Zabronione jest podawanie fałszywych danych osobowych na Facebooku lub tworzenie konta dla innej osoby, bez jej pozwolenia.”
Jednym słowem mamy na ciebie wszystko a jutro zabierzemy Cię na bezpłatną wycieczkę do aresztu w San Fransisco…bez względu na konflikt tych praw z prawem obowiązującym w Twoim kraju
BBC określił system mikrokredytów w Bangladeszu jako “death trap”.
http://www.bbc.co.uk/news/business-11664632 , wczoraj był materiał Ewy Ewart z BBC/TVN24 który pokazywał, że :
1. pieniądze z Grameen Yunus zostały zdefraudowane,
2. mikropożyczki spowodowały fale samobójstw w Afryce i Azji gdyż ich oprocentowanie sięga nawet 120% , kredytobiorcy , którzy nie są w stanie ich spłacić są namawiani do samobójstw przez instytucje kredytowe,
3. odsetek tych, którym udało się utrzymać działalność gospodarczą i spłacić kredyt to kilka procent.
4. rządy zachodnie m.in. Norwegii i USA “postawiły na złego konia” i teraz zamiatają sprawę pod dywan,
5. Sprawą dyskretnie interesują się już zachodnie organy ścigania.
dziś na bankier.pl podawali, że dane z USA są bardzo dobre -prognoza PMI na 64 pkt.
, spadek bezrobocia ,itp.
chyba kryzys pod kontrolą
Postaram się przyjść.
Dopóki nie wiemy dokłanie i nie przeprowadziliśmy badań na temat mikropożyczek w Afryce i Azji, to może się nie wypowiadajmy. A człowieka warto posłuchać tak czy tak.
@ sceptycy Yunusa
Nie znam sprawy prawie wcale, opieram się na informacjach z drugiej ręki, tak jak większość z Was (albo i wszyscy z Was).
Ale jest jedna rzecz, która mi przyszła do głowy: czy lepiej dać biedakowi krechę na inwestycję, czy jedzenie?
Co może mu wyjść na dobre na dłuższą metę???
Zresztą, jest inne wyjście z biedy: poczucie solidarność wspólnoty.
Sprawdza się np. wśród chrześcijan w Betlejem, czy innych miejscach pod czujnym okiem tzw. tolerancyjnych władz Izraela.
Organizacja Pomoc Kościołowi w Potrzebie zbiera wśród chrześcijan na całym świecie pieniądze na rozkręcanie mikrodziałalności biznesowej, z której żyją wspomniani tzw. umiłowani przez Tel-Awiw ludzie.
@ Obserwator.
Mistrzu, nie sięgam Ci pewnie do pięt, ale racz łaskawie wziąć pod uwagę, że akcja trwa.
I nie trąb swego sukcesu w styczniu.
Pochwal się adresem nie tylko swego liceum, ale i gimnazjum oraz podstawówki.
Biedaku, nie nauczyli Cię, że rok ma 12 miesięcy!
PS.
Ale swój pseudonim to masz byczy.
Przynajmniej.
Grameen Bank to lichwa i dobijanie biednych. slyszalem o babce co pozyczyla 20 $ i po roku zlicytowali jej dom , takie odsetki sie zrobiły. To takie subprime crunch trzeciego świata. Tam by trzeba iść … ale z kamieniami.
2012-01-30 13:48:26 by Marcin Radzik
Kolego, istotne jest aby potrafic rozróżnic dobroczynnośc/jałmużnę od długu. KAŻDY dług, przynjamniej w założeniu, musi zostac spłacony. Pamiętajmy o tym.
2012-01-30 11:38:13 by daro
Kolego, na bankierze! zapowiedzieli?! pod kontrolą? co przez nią rozumiesz? Wszystko jest możliwe ale na razie jeszcze za wcześnie na fanfary. Chyba, że masz zestaw bardzo przekonujących argumentów, a nie tylko w/w, to zachęcam do podzielenia się nimi.
@ 2012-01-30 13:52:39 by Patryk
“slyszalem o babce co pozyczyla 20 $” chyba z kozą Ci się pomyliło, dlatego też przypominam ten wpis: http://njusacz.blogspot.com/2012/01/mikrokredyty-muhhamada-yanusa.html
Na marginesie, dobrym zwyczajem w dyskusji jest pdoac zródło/a wtedy nawet nieżyczliwy interlokutor będzie miał szansę na samodzielną analizę faktów.
pozdrawiam
w niedziele byla na cnbc powtorka filmu o tym czlowieku, wstyd Panie Profesorze ze gosci Pan na swojej uczelni takiego czlowieka. Pisalbym wiecej ale brak czasu nie pozwala.
Ps. Nosilem sie z zamiarem kupna Panskiej ksiazki, ale zmienilem zdanie, taki moj wlasny, cichy protest, przeciw jego wizycie. W koncu kazdy z nas prawo protestowac na swoj wlasny sposob, czyz nie?
@ Cookie Monster
Ad. 1 Mieszkania stanieją, także śmiało odkładaj i rozglądaj się. Deweloperzy w Warszawie z kredytowym nożem na gardle już pozbywają się mieszkań za ok. 6500/m2. Zresztą, zanim bank Ci zabierze lokal to bez probemu sprzedasz mieszkanie i spłacisz bank. Im też zależy żeby rozstać się bez kłopotów.
Ad 2. Moi najemcy przejmują się stanem nieruchomości. Odpowiednia kaucja na wejściu wymusza dbanie o moją własność
.
Pozdrawiam
Gdyby ten Yanus był taki bezinteresowny powinien tworzyć dla tych biednych czasowe szkoleniowe miejsca pracy. Coś w rodzaju obozu pracy ale w pozytywnym znaczeniu. Gdy delikwent zarobi na kozy może otwierać własną hodowlę. W przypadku rzemieślników, praktyczna nauka zawodu, a jak się nauczy to pracuje, aż zarobi na narzędzia i otworzy swój interes. Dobry dekarz, murarz czy krawcowa albo mechanik zawsze znajdą robotę. Żądanie odsetek od ubogich wydaje mi się lekko krzywe.
Drodzy sceptycy!
Po pierwsze krytykujecie osobę, której nawet nie potraficie poprawnie napisać imienia! To nie Yanus a Yunus! Powtarzająca się pomyłka nie jest kwestią literówki, a zwykłą nieznajomością tematu, łapaniem informacji z trzeciej albo nawet piątej ręki, brakiem jakiegokolwiek zainteresowania tematem, a jedynie pisaniem żeby sobie popisać. Hmm, czy takie zachowanie nie nazywa się również zwykła ignorancją?
Bardzo łatwo jest krytykować, a może zaproponujcie jakiś nowy model.
Pożyczki, które zaczyna sie spłacać już po 2 tygodniach! tak, to prawda! ponieważ Ci ludzie nie biorą pożyczek an budowę luksusowej willi ze spa w domu, lecz np. na zakup kilku łodyg bambusa, by wytworzyć stołek i go sprzedać. Widzicie różnicę?
Mnie to przekonuję! Kupiłam pierwszą książkę wydaną w Polsce i z przyjemnością pójdę na jutrzejsze spotkanie!
Do zobaczenia z niektórymi z Was
rybinski napisał “otwarte spotkanie z laureatem Pokojowej Nagrody Nobla – Muhhamadem Yanusem.”
Podobno spotkanie odbędzie się bez gościa?
http://niezalezna.pl/22653-yunus-zrezygnowal-ale-spotkanie-odbedzie-sie
Spotkanie odbędzie się z gościem.
Kto nie był niech żałuje!
Nie byłem bo to było w praktyce awykonalne …
Ale ciekaw jest tem jak przebiegło, czy doszło do sporu …
Czy ktoś z odwiedzających bleg, a być może sam autor, mógłby pokrótce skomentować co się tam wczoraj działo ?
You must be logged in to post a comment.